تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 349303
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 21:47

چرا یافته های فناوری نشان می دهند؛ آخرالزمان نزدیک است!

آخرالزمان نزدیک است. این موضوعی است که از سوی بسیاری از کاربران و اهالی فناوری و تکنولوژی نیز مطرح می شود.

چرا یافته های فناوری نشان می دهند؛ آخرالزمان نزدیک است!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،ایده های مرتبط با آخرالزماان از دید بسیاری از کاربران دنیای فناوری جذاب است. از فیلم های مختلف تا سریال های آخرالزمانی همه و همه نشان می دهند که صنعت فیلمسازی و فناوری های جلوه های ویژه می توانند برای علاقه مندان به دنیای پس از این و مسائل آخرالزمانی جالب باشد.

در خصوص آخرالزمان ایده های متعددی مطرح می شود، یکی از جدید ترین ایده های آخرالزمانی را هنری کیسینجر مطرح کرده است. وی  در مطلبی که در مجله آتلانتیک با تیتر آخرالزمان، چطور روشنگری پایان می‌یابد؟ هشدار داد که هوش مصنوعی ممکن است جهان را به جایی برساند که در آن انسان‌ها دیگر قادر به فهم هیچ چیزی نباشند و ما باید از همین الان خودمان را برای این خطر آماده کنیم.

او این مطلب را با محوریت پرسش‌هایی نظیر این که چه می‌شود اگر ماشین‌ها ارتباط با یکدیگر را یاد بگیرند و پس از آن شروع به تعیین اهدافی برای خود کنند و این که چه می‌شود اگر آن ها به حدی باهوش شوند که تصمیم‌هایی ماورای ظرفیت ذهن انسان بگیرند؟ نوشته است.

یک پیشگویی فناورانه هم هست که می گوید سال ۲۰۲۰ از نظر فناوری سال رعب و وحشت است، زیرا زندگی انسان ها آنچنان با فناوری عجین خواهد شد که دیگر نمی توان مرزی میان این دو در نظر گرفت.

براساس چندین پیشگویی فناورانه، در سال ۲۰۲۰ تراشه هایی روی مغز انسان تعبیه می شود، پایگاه هایی برای روبات ها در ماه راه اندازی می شود، ماشین ها به صورت خودکار و بدون سرنشین حرکت می کنند و خط آهن پر سرعت لندن را به پکن وصل می کند.

 به گفته مایک لیب هولد (Mike Liebhold)، یکی از اعضای موسسه آینده گرا و کارشناس فناوری که در شرکت هایی چون اینتل، اپل و Netscape فعالیت داشته، ۲۰۲۰ فقط یک تاریخ صرف است، شاید این وقایع بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد، اما چیزی که مهم است این است که این پیشگویی ها کمک می کنند تا تصمیم های بهتری در کوتاه مدت بگیریم.

 وی به همراه تیمش از نشانه ها و فناوری هایی که در گوشه و کنار جهان وجود دارند کمک می گیرند و بر اساس منطق آینده آنها را پیش بینی می کنند.

یکی از پیشگویان حوزه فناوری که در سیسکو کار می کند، چند سال پیش پیش بینی کرده بود که به زودی کامپیوتری ساخته خواهد شد که یک هزار دلار قیمت خواهد داشت و با سرعت پردازش مغز انسان اطلاعات را پردازش خواهد کرد. هنوز هیچ هوش مصنوعی ساخته نشده که چنین قابلیتی داشته باشد، اما به گفته لیب هولد، بر اساس نظریه مور این اتفاق روی خواهد داد.