تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 555108
سه شنبه - 13 آذر 1397 - 18:25

چرا صنعت بازی تا این حد درآمدزا است؟

احتمالا از پردرآمد بودن صنعت بازی سازی به خوبی آگاه هستید و می دانید که گیم یکی از تجارت های بزرگ دنیاست.

چرا صنعت بازی تا این حد درآمدزا است؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، احتمالا از پردرآمد بودن صنعت بازی سازی به خوبی آگاه هستید و می دانید که گیم یکی از تجارت های بزرگ دنیاست. بر طبق آخرین آمارها و اطلاعات منتشر شده از گروه تحقیقاتی NPD، گیمرهای حرفه ای در آمریکا تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، ۹.۱ میلیارد دلار هزینه صرف بازی کردند.

گیمرها برای چه اقلامی بیشتر پول صرف می کنند؟

رقم فوق الذکر بسیار بالایی محسوب می شود و نسبت به سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی را تجربه می کند. اگر بخواهیم جزئیاتی از این رقم ارائه دهیم می توان گفت که تقریبا ۸ میلیارد دلار صرف هزینه برای خرید خود بازی های ویدئویی، DLC ها و میزان اشتراک بازی ها صرف شده است که یک افزایش ۲۵ درصدی را نسبت به سال پیش نشان می دهد.

محتوای قابل دانلود چیست؟

لازم است بدانید که DLC ها یا محتوای قابل دانلود عبارت است از محتوای اضافه ‌ای که پس از عرضه بازی توسط شرکت سازنده آن ارائه می‌شود که باید از اینترنت دانلود شود و بسته به نوع بازی می ‌تواند مرحله، سلاح، لباس و یا چیزهایی از این قبیل را به بازی شما اضافه کند. بسیاری از شرکت ها مانند راک استار چنین بسته هایی را برای کاربران خود پس از ارائه بازی های مشهور خود ارائه می کنند تا آنها را همچنان درگیر در دنیای بازی خود نگهدارند.احتمالا از پردرآمد بودن صنعت بازی سازی به خوبی آگاه هستید و می دانید که گیم یکی از تجارت های بزرگ دنیاست

در این لیست نام بازی هایی مانند Fortnite، اسپایدرمن از دنیای مارول، Madden NFL 19، NBA 2K19 و همچنینبازی محبوب Candy Crush Saga که به یک بازی معتاد کننده در کشور ما نیز تبدیل شده است، به چشم می خورد. تمام این بازی ها بیشترین آمار فروش را در میان کاربران داشتند.

رقم مربوط به خرید کنسول ها و لوازم جانبی چقدر است؟

اما اگر بخواهیم این رقم را با توجه به هزینه ای که کاربران برای خرید سخت افزار مربوطه می پردازند مقایسه کنیم، می توان گفت این آمار فروش حدود ۱۱ درصد افزایش داشته و به رقم ۷۳۷ میلیون دلار رسیده است. در حالی که فروش لوازم جانبی بازی مانند هدست ها و کارت های گرافیک ۴۴ درصد افزایش یافته است.

تعطیلات سال نو، فصل نهایی خرید

طبق گفته مات پیسکاتلا تحلیلگر NPD، بازار بازی های ویدئویی در ایالات متحده آمریکا همچنان به سمت محتوای گیمینگ قانع کننده در جهت گسترش بازار، ارتقای سخت افزار و مانور روی اکسسوری ها و لوازم جانبی و همچنین نرم افزارها است. او اضافه می کند که «با فروش قدرتمند نسخه های اخیر مانند اسپایدرمن و NBA 2K19 همراه با عناوین متقابل پلتفرم های دیگر مانند Fortnite به بازی خرید تعطیلات سال نوی میلادی نزدیک می شویم که فصل نهایی خرید است. همانطور که پیش تر بیان شد این ارقام تنها نشان دهنده بازار ایالات متحده آمریکاست و اگر بخواهیم فروش بازی در کل دنیا را در نظر بگیریم این آمار و ارقام بسیار بیشتر خواهد بود.».

چرا صنعت بازی در ایران سودآور نیست؟