چرا رانندگان اسنپ درخواست پول نقد میکنند؛ دلیل منفی شدن اعتبار حساب
به گزارش پایگاه خبری ربیع، موضوع اصرار رانندگان اسنپ به پرداخت نقدی کرایه باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. اسنپ برای پایان دادن به این مسئله، تمهیدات جدیدی برای پرداخت در نظر گرفته که مهمترین آنها «اعتبار کمیسیون منفی» در اپلیکیشن رانندگان است. از پرداخت نقدی تا اعتبار کمیسیون اسنپ به کاربران مسافر حق […]
به گزارش پایگاه خبری ربیع، موضوع اصرار رانندگان اسنپ به پرداخت نقدی کرایه باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده است. اسنپ برای پایان دادن به این مسئله، تمهیدات جدیدی برای پرداخت در نظر گرفته که مهمترین آنها «اعتبار کمیسیون منفی» در اپلیکیشن رانندگان است.
از پرداخت نقدی تا اعتبار کمیسیون
اسنپ به کاربران مسافر حق انتخاب پرداخت داده است؛ یعنی کاربران میتوانند برای پرداخت کرایه خود از بین دو گزینه پرداخت آنلاین (از طریق اینترنت و کدهای دستوری USSD) و پرداخت نقدی، یکی را انتخاب کنند. موضوعی که باعث ناراحتی برخی مسافران این سامانه میشود، اصرار برخی رانندگان به پراخت نقدی کرایه سفر است.
فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، در پاسخ به این سؤال که چرا رانندگان تقاضای پرداخت نقدی دارند، میگوید:
اسنپ همیشه سعی میکند با کاربران خود چه مسافر و چه راننده رفتار مناسبی داشته باشد. به همین دلیل تا چند وقت پیش از اهرمهای کنترلی استفاده نمیکردیم. واقعیت این است که تا پیش از فعال شدن قابلیت «اعتبار کمیسیون منفی»، رانندگان با دریافت وجه نقد دیگر کمیسیونی به اسنپ پرداخت نمیکردند. همین موضوع باعث میشد تا از مسافران درخواست پرداخت نقدی کنند و از پرداخت کمیسیون سر باز زنند. برای رفع این مسئله، گزینه اعتبار کمیسیون در اپلیکیشن را فعال کردیم.
اعتبار کمیسیون و اعتبار منفی
در اپلیکیشن رانندگان اسنپ، در پایین گزینه «قابل برداشت» که در واقع میزان کارکرد و درآمد راننده را نشان میدهد، گزینه دیگری به نام «اعتبار کمیسیون» قرار گرفته است که در نسخههای جدید، این اعتبار منفی هم میشود. اعتبار منفی نشاندهنده میزان بدهی رانندگان به اسنپ است.
مدیر بخش تجاری اسنپ در توضیح اعتبار منفی و تأثیر آن، میگوید:
این اعتبار در واقع نشاندهنده حق کمیسیون اسنپ از سفرهای رانندگان است. اپلیکیشن میزان کمیسیون هر سفر با هر روش پرداختی (آنلاین یا نقدی) را محاسبه میکند و مجموع آن به راننده نمایش داده میشود. رانندگان باید با پرداخت اعتباری و شارژ حسابشان این مبلغ را پرداخت کنند. اگر میزان اعتبار منفی کمیسیون از حدی بیشتر شود، تا زمان پرداخت بدهی به اسنپ، پیشنهاد سفر به راننده داده نمیشود.
پیشنهاد سفر و شارژ حساب
منفی شدن بیش از حد حساب و رد کردن سقف تعیینشده اعتبار کمیسیون سبب میشود که از طرف اسنپ درخواست سفری برای راننده ارسال نشود.
به گفتهی شهابی، در صورتی که راننده افزایش اعتبار دهد، دوباره پیشنهاد سفر به او داده میشود و میتواند با استفاده از اپلیکیشن اسنپ اقدام به جابهجایی مسافر و کسب درآمد کند.
او در پاسخ به اینکه سقف اعتبار منفی چه قدر است و رانندگان چگونه باید اعتبار حسابشان را افزایش دهند، میگوید:
سقف اعتبار منفی در هر شهری متفاوت است و به عواملی مثل میانگین سفرهای هر شهر، میزان پرداختهای آنلاین و نقدی کرایهها و عواملی اینچنینی بستگی دارد. همواره در اطلاعرسانیهای اسنپ به کاربران راننده توصیه میشود که اجازه ندهند اعتبار اسنپشان منفی شود. رانندگان از دو طریق میتوانند وارد صفحه افزایش اعتبار شوند؛ در «مِنوی اصلی» اپلیکیشن گزینهای به نام «افزایش اعتبار» وجود دارد که با انتخاب آن میتوان بهصورت اینترنتی و با تعیین مبلغ، افزایش اعتبار داد. همچنین میتوانند با انتخاب گزینه «گردش مالی» در اپلیکیشن و فشردن گزینه «+» به صفحه افزایش اعتبار برسند.
اگر کاربر راننده اسنپ هستید و پیشنهاد سفر از سمت اسنپ به شما داده نمیشود، توصیه میشود به اعتبار کمیسیون خود در این اپلیکیشن نگاهی بیاندازید. احتمال دارد که به دلیل رد کردن سقف مجاز اعتبار منفی، این اتفاق رخ داده باشد؛ در این صورت میتوانید با افزایش اعتبار حسابتان، دوباره پیشنهاد سفر بگیرید و کسب درآمد کنید.
زومیت
۲۲۵