سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 432902
شنبه - 24 شهریور 1397 - 14:04

چرا در رویداد دیشب اپل خبری از شارژر بی‌سیم AirPower نبود؟

در رویداد دیشب اپل شاهد معرفی سه آیفون قدرتمند با امکانات بسیار و نسل چهارم ساعت هوشمند اپل واچ با امکاناتی شگفت انگیز بودیم؛ اما خبری از معرفی آی‌پد های جدید و پد شارژ بی‌سیم چندگانه Airpower نبود.

چرا در رویداد دیشب اپل خبری از شارژر بی‌سیم AirPower نبود؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در رویداد دیشب اپل شاهد معرفی سه آیفون قدرتمند با امکانات بسیار و نسل چهارم ساعت هوشمند اپل واچ با امکاناتی شگفت انگیز بودیم؛ اما خبری از معرفی آی‌پد های جدید و پد شارژ بی‌سیم چندگانه Airpower نبود.

شاید معرفی رسمی تمام محصولات اپل شامل پدر شارژ بی‌سیم AirPower، آی‌پد پرو جدید و هدفون‌های جدید در قالب یک نمایش ۹۰ دقیقه‌ای ممکن نبود؛ اما بسیاری از کاربران و طرفداران اپل منتظر معرفی پد شارژ بی‌سیم این شرکت به همراه نسل جدید آیفون‌ها به عنوان یک لوازم جانبی مهم بودند.

در این بین غیبت نسخه ارزان قیمت اسپیکر هوشمند HomePod در این نمایش قابل توجیه است، اما درک این موضوع که چرا اپل شارژر بی‌سیم AirPower که در بین کاربران بسیار محبوب شده بود را معرفی نکرد، کمی سخت است. البته این اولین باری نیست که اپل یک محصول تجاری معرفی شده را با تاخیر به بازار عرضه می‌کند؛ اما AirPower مدت زیادی است که معرفی شده و مشخص نیست که اپل چه برنامه‌ای برای این محصول دارد.

این امکان وجود دارد که اپل بخواهد این شارژر بی‌سیم و سایر لوازم‌جانبی خود را به همراه نسل جدید آی‌پد پرو معرفی کند. سامسونگ در مراسم رونمایی از پرچمدار جدید نوت۹، شارژر های بی‌سیم دوقلو خود را معرفی و در مدت کوتاهی روانه بازار کرد؛ هدف سامسونگ از ساخت این نوع از شارژر بی‌سیم رقابت با AirPower بود؛ اما به نظر می‌رسد که این محصول از رقابت با شارژر اپل جا مانده است و فعلا خبری از آن نیست.

در این بین برخی از کاربران نگران این هستند که اپل پروژه ساخت این پد شارژ بی‌سیم را به کل متوقف کرده باشد و از ساخت آن منصرف شده باشد؛ زیرا اپل اخیرا تمام مطالب در مورد شارژر بی‌سیم AirPower را از سایت خود حذف کرده است و این موضوع می‌تواند دلیل منطقی برای اثبات کنسل شدن این پروژه باشد.

البته این احتمال هم وجود دارد که اپل قصد طراحی مجدد و ساخت نسخه بروزرسانی شده‌ای از این محصول را داشته باشد؛ اما تا این لحظه اطلاعات بیشتری در مورد AirPower وجود ندارد و باید منتظر اخبار جدیدی از طرف اپل در مورد این شارژر بی‌سیم باشیم.