تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 404659
چهارشنبه - 7 شهریور 1397 - 20:12

چرا حافظه SSD سامسونگ محبوب است

حافظه SSD سامسونگ به قدری فروش مناسبی داشته که می توان گفت جزو محبوب ترین ها در نوع خود است. فضای یک ترابایتی این حافظه SSD می تواند هر کاربری را به خرید این حافظه ترغیب کند.

چرا حافظه SSD سامسونگ محبوب است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،از بین مدل های مختلف حافظه های SSD مدل Samsung 860 Evo 1TB فروش مناسبی در سایت های مختلف داشته است. قیمت اولیه این حافظه در بازار جهانی ۱۷۹.۹۹ دلار تعیین و اوایل سال ۲۰۱۸ هم به بازار عرضه شد. هم اکنون این حافظه SSD در سایت های مختلف با ۷۰ دلار تخفیف به فروش می رسد که می تواند سیل زیادی از کاربران را به خود جلب کند. طراحی زیبای این سخت افزار در کنار کارایی قدرتمند آن توانسته ترکیبی بی نظیر را به وجود آورد.

سری Evo سامسونگ یکی از مقرون به صرفه ترین سری ها در نوع خود است ولی در تقابل با سری Pro سامسونگ عملکرد ضعیف تری دارد. اگر شما به دنبال یک حافظه SSD برای سیستم منزل خود هستید ما به شما این حافظه مقرون به صرفه را پیشنهاد می کنیم و قطعا این حافظه می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

توضیحاتی در مورد حافظه SSD

SSD  مخفف عبارت  Solid state disk، منبع ذخیره سازی است که از نیمه رساناهای حالت جامد تشکیل شده است. این نوع فناوری همچنین در ساخت حافظه های فلش هم کاربرد دارد و به همین دلیل برخی از افراد SSD ها را حافظه های فلش یا EPP Rom می نامند.

هارد دیسک های حالت جامد یا همان SSD ها به حافظه هایی گفته می شوند که در آنها از هیچ قطعه‌ متحرکی استفاده نشده باشد، بلکه در ساخت آنها از حافظه‌های مبتنی بر فلش یا SD-Ram ها استفاده می شود.

استفاده از حافظه های مبتنی بر فلش در SSD ها باعث می شود زمان تاخیر به حداقل برسد و همچنین گرمای تولید شده کاهش یابد که تمامی این مسائل باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین سبک تر شدن این حافظه‌ها نسبت به هارد‌دیسک‌ها می‌شود. اما SSD ها هم همانند هارد‌دیسک درایوها دارای مشکلاتی هستند که می توان از مهم ترین آنها  به قیمت بالای این حافظه‌ها در مقابل هارد‌دیسک ها اشاره کرد.

تفاوت دیگر اینکه سرعت‌ خواندن و نوشتن در هارددیسک‌ها یکسان است در صورتی که در SSD‌ها بر اساس ترکیب‌های مختلفی که وجود دارد، نتایج متفاوتی در سرعت خواندن و نوشتن به دست می‌آید.

اندازه‌ بلوک‌های داده‌ای که خوانده یا نوشته می‌شوند نیز در این دو یکسان نیست که به همین علت موجب تغییر نسبت در هر دو مدل حافظه می‌شود.