به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از  روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد در نشست هم‌اندیشی با سازمان زندان‌ها، اظهار کرد: از مجموع ۴۰۱ خانوار زندانی ۲۶ خانوار در اسفراین، ۱۶۵ خانوار در بجنورد، ۹۵ خانوار در شیروان، ۴۵ خانوار در راز و جرگلان، ۱۴ خانوار در فاروج، ۳۴ خانوار در مانه و سملقان، ۱۱ خانوار در جاجرم و ۱۱ خانوار زندانی نیز در گرمه تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی یادآور شد: ۳۸ درصد از خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد ساکن مناطق روستایی و ۶۲ درصد آنان نیز در مناطق شهری ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی حفظ و تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین هدف کمیته امداد استان در حمایت از خانوارهای زندانی بیان کرد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه زندگی، اعطای وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال، اهدای جهیزیه، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و حقوقی به خانوارهای زندانی ازجمله خدمات ارائه‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی بابیان اینکه طی چند سال اخیر دو هزار و ۲۶۷ خانوار زندانی از خدمات این نهاد بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: طی سال گذشته ۱۰۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی این خانوارها به آن‌ها اعطاشده است.

الهی راد همچنین خاطرنشان کرد: ۴۱ مورد نیز خدمات مسکن در قالب ساخت، تعمیرات و انشعابات به خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد ارائه‌شده است.

وی ارائه ۷۰ مورد خدمات مشاوره‌ای و ۳۰۰ مورد خدمات فرهنگی در قالب اعزام به اردوهای زیارتی و دوره‌های آموزشی را از سایر خدمات ارائه‌شده به این خانوارها برشمرد و افزود: همچنین ۷۲۰ مورد خدمات بهداشتی و درمانی، ۵۶۰ مورد خدمات خاص و ۱۵ مورد کمک‌هزینه جهیزیه نیز به خانوارهای زندانی تحت حمایت این نهاد پرداخت‌شده است.

انتهای پیام/