موسیقی و هنرهای تجسمی » هنر
کد خبر : 652990
دوشنبه - 6 اسفند 1397 - 11:43

چاپ آثار سال گذشته ۲۹ گالری در کتاب «پیش نگاه»

کتاب «پیش نگاه» مشتمل بر آثار ۲۹ نگارخانه در سال گذشته، روز پنجشنبه ۹ اسفند رونمایی می‌شود.

چاپ آثار سال گذشته ۲۹ گالری در کتاب «پیش نگاه»

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس، کتاب «پیش نگاه» مشتمل بر آثار ۲۹ نگارخانه در سال ۹۶ روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه در گالری گلستان رونمایی می شود.

مژگان قدوسی مدیر مسئول نشریه پیش نگاه درباره این کتاب گفت: پیش نگاه ۵ سال است که منتشر می‌شود و هر ماه اطلاع‌رسانی برنامه گالری‌ها را به عهده دارد. هدف اصلی پیش نگاه اطلاع رسانی به مردم و جذب مخاطبان بیشتر در زمینه بازار هنر است.
قدوسی افزود: تا کنون دو جلد کتاب پیش نگاه مشتمل بر آرشیو تخصصی هنرمندان در سال ۹۴ و ۹۵ منتشر شده و امسال می خواهیم سومین پیش نگاه را رونمایی کنیم.
مدیر مسئول پیش نگاه در ادامه گفت: در این کتاب نام بیش از یکهزار و صد هنرمند آمده است و همچنین گفت و گویی با نادر سیحون مدیر گالری سیحون با موضوع رویکرد گالری ها و گالری داری و نیز مقاله ای از مرداویج توکلی منتشر شده است.
قدوسی گفت: کتاب سال پیش نگاه تاریخ مدون و مستدلی است که در سال های بعد می تواند ماخذ پژوهشگران در حوزه آثار گالری ها و کارنامه گالری دارها و هنرهای تجسمی باشد.
وی در پایان گفت: در برنامه رونمایی از کتاب پیش نگاه، امیر راد رئیس انجمن نقاشان و پریسا پهلوان مدیر گالری ویستا و لیلی گلستان مدیر گالری گلستان درباره رویکرد گالری ها در هنر معاصر سخنرانی می کنند.
در سومین کتاب پیش نگاه آثار این گالری ها در سال ۹۶ منتشر شده است: آب انبار، آتبین، آرته، آریا، اثر، افرند، الهه، ای جی، ایوان، دنا، دستان+۲، زیرزمین دستان، راه ابریشم، ژاله، ساربان، سایه، سیحون، شلمان، طراحان آزاد، گلستان، ماه، نگر، والی، ویستا، هور، هفت ثمر .
مراسم رونمایی از کتاب پیش نگاه روز پنج شنبه ۹ اسفند در گالری گلستان واقع در دروس خیابان شهید کماسایی شماره ۳۴ از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار می شود و ورود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

رونم