استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 779478
شنبه - 5 مرداد 1398 - 11:31
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران:

 پیک بار روز در مازندران ۱۶ درصد بیشتر از شب است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران عامل، معاونین بهره برداری و فروش و خدمات مشترکین استانهای شمال، شمال شرق و شرق کشور در ساری گفت: پیک بار شبکه توزیع برق مازندران ۱۶ درصد بیشتر از پیک بار شب است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران در جمع مدیران عامل، معاونین بهره برداری و فروش و خدمات مشترکین استانهای شمال، شمال شرق و شرق کشور در ساری گفت: پیک بار شبکه توزیع برق مازندران ۱۶ درصد بیشتر از پیک بار شب است.

 مهندس رضا غفاری افزود: ضریب بار حدود ۴۱ درصدی سالانه، فزونی پیک بار روز از پیک بار شب، همزمانی بارهای فصلی شالیکوبی ها با پیک بار، وجود بارهای متمرکز ناشی از حضور مسافران در مازندران، دمای احساسی (دمای ظاهری، رطوبت نسبی محیط، سرعت وزش باد) که منجر به استفاده زیاد از لوازم سرمایشی می‌شود از پارامترهای مؤثر بر بار شبکه توزیع برق مازندران می‌باشد.

 وی به برنامه ریزی‌های انجام شده در خصوص طرح‌های پاسخگویی بار و ۰۹۸ اشاره و راه اندازی سامانه‌های مانیتورینگ و پایش بار شرکت و امورها و فیدرهای توزیع، بکارگیری و بهره برداری مؤثر از آن جهت پایش و کنترل بار از جمله اقدامات لازم برای پاسخگویی بار شبکه توزیع مازندران در سال ۹۸ برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران به همکاری بسیار خوب بخش‌های مختلف برای گذر از پیک تابستان پرداخت و یادآور شد: در بخش کشاورزی طرح کاهش بار کشاورزی با تعرفه‌های ۳ الف- ب و ج مجموعاً” ۶۲۹۵ تفاهم نامه امضا شده و حدود ۵ مگاوات کاهش مصرف پیش بینی شده است.

رضا غفاری اظهار داشت: در بخش صنایع نیز برنامه‌های کاهش پیک بار با قطع بار صنعتی و تعیین ساعت کار

 برنامه ریزی شده ۹ تفاهم نامه امضا و حدود ۵ مگاوات در پیک بار همکاری صورت گرفت.

 وی ادامه داد: در طرح کاهش اوج بار صنایع نیز ۲۵۴ تفاهم نامه امضا که حدود ۳۹ مگاوات پیش بینی کاهش مصرف بوده است و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع هم ۱۷ تفاهم نامه امضا شده است که پیش بینی ۴ مگاوات کاهش مصرف شده و در طرح جابجایی روزهای تعطیل صنایع هم ۲۵ تفاهم نامه امضا که بیش از ۱۰ مگاوات پیش بینی کاهش پیک بار به عمل آمده است.