استانها » البرز
کد خبر : 604755
سه شنبه - 18 دی 1397 - 20:00
رئیس سازمان اوقاف مطرح کرد

پیوند اوقاف و جهاد دانشگاهی برای بهبود رونق اقتصادی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: سازمان جهاد دانشگاهی و اوقاف در راستای بهبود شرایط اقتصادی با هم همکاری خواهند کرد.

پیوند اوقاف و جهاد دانشگاهی برای بهبود رونق اقتصادی

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان البرز، اظهار داشت: نباید منتظر ماند تا نتیجه تحریم‌ها در کشور برای ما معضلات اقتصادی به‌وجود آورد.

وی افزود: همکاری سازمان اوقاف و جهاد دانشگاهی می‌تواند به رونق اقتصاد و بهبود شرایط مالی در کشور کمک کند.

رئیس سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه باید با ایجاد تعامل میان دستگاه‌ها به بهبود شرایط کمک کرد، گفت: اوقاف می‌تواند در مسائلی همچون دامپروری و سرمایه‌گذاری در این حوزه نقش ایفا کند؛ همراهی با جهاد دانشگاهی برای اوقاف بسیار مبارک و میمون خواهد بود.

خاموشی با تأکید بر اهمیت تولید و توسعه محصولات کشاورزی و گیاهی، تصریح کرد: گفته می‌شود باغداری ارزش بیشتری در قالب ارزش افزوده نسبت به زراعت دارد.

وی با بیان اینکه باید هسته‌های جوان در کشور فعال شوند، ادامه داد: البته نباید گفت تنها در حوزه کشاورزی فعالیت خواهیم کرد بلکه لازم است با توجه به ظرفیت و مزارع عظیم مستقر در کشور و استان البرز به دامپروی هم پرداخت.

رئیس سازمان اوقاف کشور از توسعه روابط اوقاف و صنعت داروسازی خبر داد و اضافه کرد: برخی از داروهای حوزه دامپزشکی تاریخ مصرفشان گذشته است که قابل قبول نیست؛ در بسیاری از شرایط نیز لازم است به سموم نباتی مورد استفاده رسیدگی شود چرا که اگر آن‌ها فاقد تاریخ مصرف باشند شاهد اثرات مخرب و بیماری در میان مردم خواهیم بود.

خاموشی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب و گرامیداشت این انقلاب، یادآور شد: زمان کمی را از دست ندادیم پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب نباید با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم و لازم است در این حوزه بیش از پیش اقدام شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این چهل سال دستاوردهایی همچون افزایش مرزهای امنیتی و سیاسی کشور را در برداشت اما لازم است در حوزه اقتصاد نیز اقدام شود.

رئیس سازمان اوقاف کشور در پایان از حذف موازنه‌های منفی گفت و افزود: باید صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم تا شاهد جهش حوزه اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام/و