تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 342835
چهارشنبه - 13 تیر 1397 - 08:55

پیشرفت ها و محدودیت های سیستم عامل کروم

سیستم عامل کروم، یکی از جدیدترین و پر حرف و حدیث ترین سیستم هایی است که اکنون وجود دارد و در حال حاضر استراتژی رو به پیشرفتی را طی چند ماه گذشته طی کرده است.

پیشرفت ها و محدودیت های سیستم عامل کروم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این سیستم عامل با پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید، افزایش عملکرد این سیستم عامل روی تبلت ها و بهبودهای بیشتر در جهت امنیت، کاربرد ساده و نگهداری آسان این سیستم عامل یک گزینه جذاب برای کاربران فراهم کرده است.

حتی کاربرانی که معتاد به استفاده از سیستم عامل ویندوز هستند نیز کم کم به استفاده از ورژن اولیه این سیستم عامل عادت می‌کنند. اما مزایای قیمتی آن نیز در مقایسه با ویندوز ۱۰ دارای اهمیت است. آیا این محدودیتها برای شما مهم است؟ اول باید به این سوالها جواب دهید تا ببینید آیا این سیستم عامل برای شما مناسب است یا خیر؟

برای مثال محدودیت آن را از نظر یک نویسنده بررسی می کنیم. وظیفه اصلی یک نویسنده نوشتن کلمات روی کاغذ یا در تبلت و گوشی است، تایپ کلمات و ادیت آن و گذاشتن ان در وردپرس به سادگی انجام می‌پذیرد. این مراحل چیزی بیش از یک مرورگر احتیاج ندارند.

اما فرض کنید که به ویرایش تصاویر نیز احتیاج دارید، برای این منظور به ابزارهای ادیت عکس آنلاین یا رایگان دسترسی خواهید داشت. حتی این سیستم عامل یک راهکار برای ذخیره آنچه نوشته اید در فایل منیجر داخلی دارد که به صورت آفلاین نیز کار می‌کند و می‌تواند به دیگر اپلیکیشن های اندروید مرتبط شود.

محدودیت اصلی استفاده از سیستم عامل کروم در این حالت زمانی است که نمی توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید پس چگونه از چنین فضای ذخیره سازی محلی که بسیاری از دستگاه های کرومبوک از آن استفاده می کنند، بهره مند شوید؟ اما در بسیاری از موارد شما می توانید با استفاده از ذخیره سازی خارجی به این محدودیت ها غلبه کنید. بنابراین اگر کسی از یک نویسنده بپرسد که ایا از این سیستم عامل استفاده می کند یا خیر، به صراحت پاسخ بله خواهد داد.

تصور کنید فردی یک مدیر مارکتینگ یا فروش حرفه ای است و کارش شرایط محاسبه حرفه ای است که متفاوت با آنچه در گذشته انجام می شود. این کار نیاز به دسترسی به انواع سیستم های سازمانی، برای وصل کردن انواع لوازم جانبی و اجرای تعدادی از برنامه های کاربردی برای دسکتاپ است.

اما  دنیا تغییر کرده است . بسیاری از سیستم های سازمانی برای کاربران خود سیستم عامل تحت وب قابل دسترس ارائه می کنند. این بدین معناست که محیط سیستم عامل کروم همانند ویندوز ۱۰ از سخت افزارهای جانبی و اپلیکیشن های مختلف برای اهداف کاربر حمایت می کند.