استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 841927
یکشنبه - 7 مهر 1398 - 11:36

پیام شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی

شهردار قم فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی را گرامی داشت.

پیام شهردار قم به مناسبت فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، دکتر سقاییان نژاد شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن هفتم مهرماه روز آتشنشانی و ایمنی را گرامی داشت .
متن پیام ایشان به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
خدمت در برخی جایگاه‌های مهم و حساس قبل از آنکه شغل باشد؛ میثاقی با عشق برای خدمت است.
هفتم مهرماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده و تاثیر اهمیت این روز در ذائقه همگان به یادگار مانده است.
بی شک خدمت در برخی جایگاه‌های مهم و حساس قبل از آنکه شغل باشد؛ میثاقی با عشق برای خدمت است. آتش نشانان زنده دیدن را بر زندن ماندن ترجیح می‌دهند؛ به جامعه و مردم به عنوان خانواده خود می‌نگرند و میهمانان همیشگی دل حادثه‌ها هستند. عشق به کار در مواجهه با آتش و حوادث، سختی و سوختن را به فراموشی می‌سپارد و شعله‌های آتش قبل از آنکه به جسم این عزیزان صدمه وارد کند؛ روح آنان را آزرده خاطر می‌سازد و کسی که دلداده عشق به خدمت باشد؛ خود را فراموش کرده و واهمه‌ای از مواجهه با حوادث ندارد.
تعامل با جامعه و آموزش همگانی باعث کاهش خسارات ناشی از حوادث می‌گردد. قبل از وقوع حوادث نیاز است تا مردم نسبت به حوادث و اتفاقات احتمالی و نحوه برخورد با آنها کاملا توجیه شوند که در این صورت خود مردم به عنوان افراد مطلع می‌توانند به خوبی مشکلات را مدیریت کنند. در نتیجه می‌توان گفت که ارتقاء آموزش و بهره‌مندی از تجربیات دیگران، باعث کاهش حوادث و خسارت‌ها خواهد شد.
هم افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف و موجود در جامعه می‌تواند در کاهش حوادث موثر باشد، در این راستا رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب و رسانه های نوین می توانند در کنار دوره های آموزشی،کارگاه ها و تبلیغات مناسب نقش مهم و موثری برای آگاهی بخشی، آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی داشته باشند که ارتباط نزدیک شهرداری و رسانه ها یقینا نقش مهمی در ارتقاء آگاهی مردم و در نتیجه کاهش حوادث و بلایای طبیعی یا انسانی داشته و خواهد داشت.
کلاس داری، معلم و دانش آموز ظرفیت بسیار خوبی برای فرهنگ‌سازی و انتقال آموزش‌های مورد نیاز به خانواده‌هاست. ارتباط مستمر با آموزش و پرورش برای همراهی دانش آموزان در نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری از حوادث و یا نحوه مواجهه با اتفاقات ناگوار نقش بسزایی دارد. دانش آموزان آموزش دیده در امر پیشگیری حوادث و یا توانمند در مدیریت بحران، نماینده سلامتی در خانواده‌ها هستند و با وجود این همه یاران مجرب، فهمیده و فعال، برنامه ریزی برای کمک و نجات خانواده‌ها و محله‌ها بسیار آسان خواهد شد.
اینجانب این روز را به همه مجاهدان از خود گذشته و ایثارگر این عرصه تبریک گفته و ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای همه آتش نشانان، بهره‌مندی از تجربیات و ارتقاء دانش مورد نیاز را به این عزیزان توصیه داشته و همکاری مردم فهیم را برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی این عزیزان خواهانم.
سید مرتضی سقاییان نژاد
شهردار قم
ششم مهرماه۱۳۹۸