به گزارش پایگاه خبری ربیع،دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد با صدور پیامی فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت خاتم‌النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) را به تمام مسلمانان جهان تبریک گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

پیامبرگرامی اسلام حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم سفیر وحی الهی بوده و در میثاق، اوّلین و در مبعث آخرین است.

خداوند را شاکریم که به برکت وجود خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم منّت نهاد و خلقت را استوار ساخت و با این تعبیر زیبای لولاک لما خلقت الافلاک از این حقیقت ژرف، رونمایی فرمود و به یُمن وجود سید المرسلین انسانیت را از ضلالت نجات و هدایت فرمود و صفی الله به عنوان سفیر وحی الهی به استناد أَوَّلِ النَّبِیِّینَ مِیثاقاً وَ آخِرِهِمْ مَبْعَثاً، در میثاق، اوّلین و در مبعث و نتیجه برترین و آخرین نمود یافت.

دامنه و گستردگی حوزه فعالیت پیامبران الهی، ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با سعه وجودی آنان دارد و با این فراز نورانی وَ مَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَهً لِلْعَالَمِینَ از وجود با مقیاس جهانی نبی الرحمه رمزگشایی می‌نماید و همان طور که ایشان سر سلسله انسان‌های کامل است.

بی شک حبیب الله، محور وحدت قلوب و تقریب عملی است و هفته وحدت این میراث گرانبهای بنیانگذار جمهوری اسلامی که نشانه‌ای بر عمق دید استراتژیک امام راحل (ره) داشته و همچنین مورد توجه و عنایت خاص مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز هست؛ بهانه ای برای هم افزایی ظرفیت ها و واکاوی فرصت‌هاست.

نزدیک سازی افق ذهنی و فکری مبتنی بر عقلانیت باعث هم گرایی، انسجام و هم‌بستگی اجتماعی می‌شود و وحدت ضمن نهادینه سازی خود باوری، اقتدار را تقویت و جنگ‌های نامتقارن سخت و نرم را دفع می‌نماید. افق فهم مشترک بین عقلانیت و افراطی‌گرایی را نمی‌توان تبیین و توصیف نمود و متاسفانه عدم فهم متقابل و مشترک و فقدان عقلانیت، خلاها و شکاف‌هایی را به وجود آورده و افراطی‌گرایی و شکل‌گیری جریانات انحرافی را دامن می‌زند و بستری برای تخریب، تحریف و حتی سیاه نمایی چهره اسلام شده و بهانه‌ای برای ترسیم اسلام هراسی توسط دشمن می‌گردد.

وحدت، پدافند غیرعامل بوده و قدرت آفرین است و باعث امنیت شده و با فرصت سازی، تهدید زدایی می‌کند و می‌توان با اجرایی سازی ایده‌های نوین مشترک، دایره تعاملات را افزایش داده و با همکاری‌های اجرایی متقابل، تالیف قلوب ارتقاء یافته و فراوانی‌های تشریک مساعی به خصوص با مشارکت در پروژه‌های اجرایی و انتقال دانش و تجربه، ناکامی و نا امیدی دشمن را رقم خواهد زد.

متاسفانه گاه دوستان معارض‌، طعمه دشمنان معاند شده و به اسم شیعه علیه اهل سنت و گاه برعکس، سایت، سخنرانی و آثار مکتوب دارند که هوشیاری طرفین باعث خنثی‌سازی توطئه‌ها خواهد شد.

اینجانب فرا رسیدن میلاد نورانی و با سعادت خیرالبریه حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و فرزند برومندشان رئیس مذهب فقه جعفری حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و هفته‌ی وحدت را که نوید بخش همدلی و همبستگی برای نیل به اهداف عالیه اسلامی در سایه‌سار اقتدار و عمل به ولایت است؛ تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و توفیق به خدمتگزاری را از خداوند منّان برای همگان مسالت دارم.

سید مرتضی سقائیان نژاد

شهردار قم