ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر تنظیمی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 874605
سه شنبه - 14 آبان 1398 - 10:34
روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل به مناسبت روز “فرهنگ عمومی”

سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل به مناسبت سالروز “فرهنگ عمومی ” پیام تبریکی صادر کرد.

 
به گزارش پایگاه خبری ربیع، سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل به مناسبت سالروز “فرهنگ عمومی ” پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل، سعید ضابطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل به مناسبت ۱۴ آبان ماه، روز “فرهنگ عمومی” پیامی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است:

باسمه تعالی

۱۴ آبان ماه در تقویم کشور روز ” فرهنگ عمومی” نامگذاری شده است.

نامگذاری یک روز خاص برای یک مناسبت، نشان از اهمیت آن موضوع است و با بزرگنمایی این مناسبت ها در روزهای خاصی از سال به گونه ای آن روز برای عموم مردم مطرح و در جامعه نهادینه می شود.

فرهنگ عمومی یکی از اوّلین و کلیدی ترین بخش های یک جامعه است و آشنایی و آگاهی شهروندان یک جامعه نسبت به حقوق اجتماعی و فرهنگی و نیز رعایت کردن آن است. فرهنگ راهنمای اعمال و تفکر و احساس اعضای جامعه  است تا به واسطه آن بتوان نیازهای بشری، راهبردها و ‌اهداف را برآورده کرد تا جامعه ای آگاه، بانشاط، درحال رشد و توسعه و مصون در برابر هجمه های فرهنگی داشته باشیم. چنانچه دیدگاه مقام معظم رهبری اینگونه است که «فرهنگ، راهکار اصلی توسعه و پیشرفت جامعه است.»

فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که مورد قبول کل جامعه است.

لذا برخود لازم می دانم به دلیل اهمیت موضوع فرهنگ و به عنوان مهمّ ترین و اصلی ترین وسیله و ابزار حفظ یک جامعه این روز را به تمامی سخت کوشان و تلاشگران عرصه فرهنگ، هنر و رسانه کشور بویژه به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان تبریک گفته و امّید دارم تا با تلاش و کوشش و خرد جمعی و همدلی همه مدیران فرهنگی و فعالان این عرصه در حفظ پاسداشت فرهنگ عمومی شهرستان گام برداریم.