استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مهسا زیاری
کد خبر : 572528
یکشنبه - 25 آذر 1397 - 11:15
شهردار سمنان در جمع دبیران سازمان های مردم نهاد:

پویایی شهر در گرو شور و نشاط سمن ها

جلسه هم اندیشی اعضای مجمع ملی جوانان و دبیران سازمان های مردم نهاد سمنان با شهردار سمنان و سرپرست اداره ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد.

پویایی شهر در گرو شور و نشاط سمن ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، جلسه هم اندیشی اعضای مجمع ملی جوانان و دبیران سازمان های مردم نهاد سمنان با شهردار سمنان و سرپرست اداره ورزش و جوانان استان سمنان برگزار شد.

در این دیدار معاون جوانان اداره ورزش و جوانان استان سمنان ضمن تاکید بر ارتباط جوانان و مسئولان برای ایجاد حس امید و نشاط در جامعه، اظهار داشت: سمن ها به عنوان سازمان های مردمی، توانایی همراهی، مشاوره و فعالیت های اجرایی را در کنار مسئولان دارند.

مرادی افزود: سازمان های مردم نهاد در بحث عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد نیز می توانند یاری رسان باشند و در مباحث علمی، پژوهشی، نجوم، هنر، ورزشی و اجتماعی نیز پتانسیل های فراوانی دارند.

همچنین در این جلسه سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به در اختیار گذاشتن حداقل امکانات برای جوانان، اظهار داشت: قطعا با حمایت جوانان آثار بهتری را شاهد خواهیم بود.

در ادامه جلسه دبیران سازمان های مردم نهاد ضمن تشکر از شهرداری سمنان به دلیل حمایت های مناسب و ایجاد بستر مناسب برای سمن ها، دیدگاه ها و نظرات خود را بیان و خواستار حمایت بیش از پیش شهرداری سمنان شدند.

اختصاص پرتال اطلاع رسانی، انتخاب مشاور جوان ، تسهیل در روند بروکراسی اداری در شهرداری، ایجاد امکانات مناسب در پارک کوهستان، همکاری با سمن ها در جهت فرهنگ سازی، ایجاد باغ کتاب، تقویت سرای محلات و انجام کارهای پژوهشی با همکاری سمن ها از مهمترین درخواست های دبیران سمن ها در این جلسه بود.

شهردار سمنان نیز با در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور در بین جوانان، گفت: در حالی که بسیاری از مردم درگیری های خود را دارند، این شور و نشاط ایجاد شده در جامعه باعث پویایی شهر می شود که جای تقدیر دارد.

سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه تمامی مسائل شهری در حوزه ی فعالیت های شهرداری نیست، افزود: ورزش، فرهنگ، پژوهش، مسائل اجتماعی، گردشگری و… هر کدام متولی خود را دارند و شهرداری اختیار کامل در این زمینه را ندارد ولی تمام تلاش خود را در همکاری و همراهی با ارگان های متولی و توسعه شهری انجام می دهیم.

وی با اشاره به خلاقیت و نوآوری در فعالیت های سازمان های مردم نهاد، افزود: هنر شما در این است که با وجود محدودیت سازمان ها و ادارات در بودجه، طرح هایی را به صورت شفاف تعریف و در ارتباطی دوسویه خواستار همکاری متقابل باشید.

ناظم رضوی با اشاره به استقبال شهرداری سمنان از فرهنگ کتاب خوانی در شهر سمنان، بیان کرد: بنا داریم بوستان کتاب را در پارک ۸ شهریور جهت استفاده شهروندان مهیا کنیم.همچنین در حال توافق برای تملک یک ملک جهت استفاده به عنوان باغ کتاب هستیم.

شهردار سمنان در ادامه، تشکیل رادیو شهر را از دیگر اقدامات پیش روی شهرداری خواند و افزود: برای حمایت، بخشی از وقت خود را در اختیار سمن ها قرار می دهیم.

ناظم رضوی با اشاره به استقبال شهرداری از فعالیت بانوان و ایجاد نشاط در شهر، اظهار داشت: آمادگی این را داریم که بخشی از پارک ها را در اختیار بانوان قرار دهیم تا با فعالیت های فرهنگی، ورزشی شور و نشاط را در پارک های سمنان احیا کنیم.

در پایان نیز مسئول مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان نیز با بیان اینکه از طرح ها و ایده های نو و خلاقانه استقبال می کنیم، گفت: در حال آماده سازی سامانه ای برای دریافت ایده های شهروندی هستیم که قطعا سمن ها می توانند کمک شایانی را انجام دهند.

علی اکبر بنی اسدی با اشاره به راه اندازی رادیو شهر در مرکز مدیریت ارتباطات شهرداری سمنان، افزود: در بخش تولیدات رسانه ای نیازمند کمک دوستان هستیم و از طرح های خلاقانه و مرتبط با مدیریت شهری حمایت می کنیم.