استقلال همچنان در وضعیت بحرانی

پول، حلال مشکلات استراماچونی نیست

بر اساس آنچه باشگاه استقلال منتشر کرده است چک بانکی مبلغ قرار داد استراماچونی صادر شده و حالا این مربی ایتالیایی می‌تواند دستمزدش را دریافت کند اما به دلایل متعدد صادر شدن این چک به معنی پایان بحران در استقلال نیست زیرا دلایلی که باعث شده استراماچونی قید تیم استقلال را بزند همچنان پابرجاست.

پول، حلال مشکلات استراماچونی نیست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بر اساس آنچه باشگاه استقلال منتشر کرده است چک بانکی مبلغ قرار داد استراماچونی صادر شده و حالا این مربی ایتالیایی می‌تواند دستمزدش را دریافت کند اما به دلایل متعدد صادر شدن این چک به معنی پایان بحران در استقلال نیست زیرا دلایلی که باعث شده استراماچونی قید تیم استقلال را بزند همچنان پابرجاست.

در شرایطی که مدیران استقلال با مشقت فراوان پول را به مقصد ایتالیا منتقل کرده تا مبلغ بدهی خود به استراماچونی را بپردازند، مشخص نیست که این مربی از دریافت پول شانه خالی می‌کند یا با نقد کردن تضمین بانکی مورد نظر در مسیر بازگشت به استقلال قرار می‌گیرد.

موضوعی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم، مساله ای است که خود استراماچونی نیز در مصاحبه‌اش با شبکه رأی ایتالیا به آن اشاره کرده بود. اینکه عدم حضورش در ایران نه به واسطه تصمیم افراد که به دلیل مسائلی است که در نحوه انتقال پول به حساب شخصی او برایش ایجاد می‌کند. این سرمربی ایتالیایی باید حالا تصمیم بگیرد که حاضر است با شرایط موجود با ایرانی‌ها کار کند و مسائل مربوط به آن را بپذیرد یا قصد دارد زندگی بی دغدغه‌ای را در کشور خودش ادامه دهد و احتمالاً به واسطه نتایج خوبی که در استقلال گرفته به یک تیم دیگر ایتالیایی یا باشگاهی در خاورمیانه ملحق شود.

استراماچونی که به واسطه کار فوق العاده اش در ایران و همچنین مسائل مربوط به خروجش از باشگاه استقلال و بازگشت به ایتالیا بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار داشته و هر روز مصاحبه‌ای از او انتشار یافته، در حال حاضر تعیین کننده ترین چهره برای هواداران منتظر استقلال است که به هیچ قیمتی دوست ندارند سرمربی ایده آلشان را از دست بدهند. حال موضع استراماچونی همان است که از روز اول بوده، اگر موانع پرداخت پول به صورت قانونی برطرف شود، او بلافاصله در تهران حاضر خواهد شد. اما آنچه استرا در نظر دارد در شرایط فعلی برای سیستم اقتصادی ایران مقدور نیست و با توجه به تحریم‌ها و مساله دار شدن منشأ پول اگر کسی به دنبال یک زندگی بی دردسر باشد، از دریافت تضمین مالی بانک ایرانی در رم خودداری خواهد کرد!

در حال حاضر طرف ایرانی به تعهد خود در محدوده توانایی‌ها عمل کرده اما به واسطه مسائل بین المللی و تحریم‌ها این تلاش برای طرف دیگر ماجرا می‌تواند دردسرساز باشد. بنا بر این از این به بعد انتخاب استراماچونی است که اهمیت دارد. کما اینکه او تا این لحظه به بانک مراجعه نکرده و شاید هرگز هم مراجعه نکند. به خاطر داشته باشید که وقتی با یک سرمربی اروپایی و فارغ التحصیل رشته حقوق کار می‌کنید، ممکن است مسائلی متفاوت را پشت سر بگذارید که یکی از آنها همین اتفاقی است که حالا درباره موضوع قبول دریافت پول از سوی استراماچونی رخ داده است. کسی که شاید مشکل ماندن حساب و تحمل نکردن دردسرهای متعاقب دریافت پول از یک بانک مورد تحریم برایش آسان‌تر از ادامه کار در ایران باشد.

در حال حاضر دو نظریه درباره ادامه همکاری استراماچونی وجود دارد برخی معتقدند او دیگر به ایران باز نخواهد گشت زیرا هیچ تظمینی برای پرداخت مابقی قرارداد او وجود ندارد و مشکلات نقل و انتقال مالی همانطور که گفته شد همچنان بزرگترین مانع همکاری استراماچونی و استقلال است اما عده دیگری هم هستند که معتقدند استراماچونی حداقل تا پایان این فصل سرمربی استقلال خواهد ماند زیرا او اگر بتواند استقلال را قهرمان ایران کند بخشی از اعتبار از دست رفته‌اش که به دلیل نتایج ضعیف در دوران مربیگری به دست آمده باز خواهد یافت. در واقع استقلال شانس خوبی برای این مربی ایتالیایی است تا ثابت کند که همچنان حرفی برای گفتن در دنیای مربیگری دارد.

در هر حال تا زمان تنظیم این گزارش همچنان هیچ خبرتازه ای از آینده استقلال و استراماچونی منتشر نشده و وضعیت بحرانی آبی‌ها بدون تغییر مانده است.

خبرنگار: دامون رشیدزاده