تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 297005
دوشنبه - 24 اردیبهشت 1397 - 09:15

پهبادها سرویس نقشه اپل را بهبود میبخشند

شرکت اپل از هواپیماهای کوچک بدون سرنشین و پهبادها برای بهبود موقعیت و جزئیات سرویس نقشه خود به نام APPLE MAPS استفاده میکند.

پهبادها سرویس نقشه اپل را بهبود میبخشند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،در حالیکه به نظر میرسد بسیاری از کاربران نقشه گوگل را منبع بی چون و چرای خود برای مسیریابی میشناسند، اما اپل نیز به تازگی وارد این راه شده و گامهای بزرگی برای بهبود سرویس نقشه خود برداشته است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، اپل پهبادهایی را برای بهبود دقت نقشه خود بکار گرفته است. سخنگوی اپل در یک بیانیه جهانی تائید کرده است که اپل از تصاویر هوایی و زمین در سراسر جهان برای بهبود نقشه اپل استفاده میکند. سخنگوی این شرکت افزود اپل با کمک این پهبادها شروع به گرفتن تصاویر هوایی اضافی در مناطق انتخاب شده کرده است.

اپل مپس ابتدا با تبلیغات و انتظارات زیادی به عنوان رقیب گوگل مپس رونمایی شد اما نتوانست انتظارات را بر آورده سازد. مشکلات این اپلیکیشن آنقدر زیاد بود که اپل به خاطر ان مجبور به عذرخواهی از کاربران شد و حتی توصیه کرد که تا درست شدن این مسائل به اپلیکیشنهای جایگزین روی بیاورند.

از آن زمان تا کنون نقشه های اپل به مراتب بهبود یافته است، با این وجود شرکت در حال گسترش دسترسی به نقشه های داخلی مکانهای داخلی و بازارهای بیشتری است.

نگرانی هایی مربوط به امنیت مربوط به حریم خصوصی پهبادها وجود دارد که اپل در مورد آن خود را متعهد به حفاظت از حریم خصوصی افراد دانسته و برای پردازش ان چهره ها و پلاکها را پیش از انتشار تار و غیرقابل خواندن خواهد کرد.