سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 764085
چهارشنبه - 19 تیر 1398 - 16:50
سفیر سوئیس در ایران:

پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند

سفیر سوئیس در ایران گفت: پناهندگان و اتباع خارجی در ایران از تمام خدمات مطلوب مانند آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و…. برخوردار هستند.

پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، مارکوس لایتنر در سفر چندساعته به مرز دوغارون تایباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های ارائه شده در راستای خدمات به پناهندگان و اتباع خارجی در زمینه‌های بهداشت، آموزش، معیشت، کمک‌های حقوقی، سواد آموزی، خوداتکایی، خدمات بهداشتی است و همچنین این برنامه‌ها از بازگشت داوطلبانه پناهندگان نیز حمایت می‌کند.

وی به اهداف بازدید از مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: این بازدیدها بسیار مؤثر و مطلوب است تا ما شرایط منطقه را از نزدیک بررسی کنیم و با نحوه خدمات‌رسانی به اتباع خارجی بیشتر آشنا شویم.

لایتنر تصریح کرد: روزانه عده زیادی از پناهندگان از طریق مرزهای کشور وارد و خارج می‌شوند، مرز دوغارون یکی از معبرهای پرتردد است که شرایط بسیار مطلوبی در ارائه خدمات دارد.
وی مطرح کرد: اکنون اداره اتباع و کمیساریای عالی، خدمات شایسته‌ای به پناهندگان در ایران ارائه می‌دهند اما بررسی عملکرد بسیار مهم است این‌گونه با نیازها در مناطق آشنا شده و مشکلات را بررسی و برطرف خواهیم کرد.
او عنوان کرد: کشور سوئیس حمایت خود را نسبت به پناهندگان اعلام می‌کند و با ایجاد تعامل، همکاری و همفکری با ایران سعی در برطرف کردن نواقص دارد.
سفیر سوئیس در ایران عملکرد خدمات‌رسانی در مرز دوغارون را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران همکاری‌های بسیار خوبی با امور پناهندگان سازمان ملل دارد.

۱۱ نفر از سفرا، دیپلمات‌های خارجی و هیئت همراه و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران، اخیراً از کلینیک پناهندگان خارجی، مرکز آموزش و پیش آگاهی از خطرات مین، دفتر کمیساریای عالی و نقطه صفر مرز دوغارون در یک سفر چندساعته بازدید کردند.