پل دوم استراتژیک غدیر در استان اصفهان افتتاح شد

در ادامه بهره‌برداری از طرحهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت، چند پروژه در این بخش با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای و مسئولین و مقامات محلی در استان اصفهان افتتاح شد.

پل دوم استراتژیک غدیر در استان اصفهان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس این سازمان پس از حضور در گلستان شهدای زرین شهر و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان گرانقدر، در بخش نخست سفر خود به استان اصفهان با حضور در محل پل دوم استراتژیک غدیر واقع در محور اصفهان – شهرکرد این پروژه را افتتاح کرد.

در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این پل به عنوان پل اتصال دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، مهندس حسن‌نیا با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۹۰ درصد  بار و مسافر در کشور در بستر جاده‌ها، توسعه شبکه راههای کشور را حائز اهمیت ویژه‌ای دانست و افزود: نقش استان اصفهان در همسایگی با استانهای دیگر و در کریدورهای حمل ونقل کشور در شمال – جنوب و شرق – غرب کشور حضور پررنگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌های بزرگی در استان اصفهان در سطح راهها هزینه شده است که امیدواریم با افتتاح این گونه پروژه‌ها نظیر پل دوم استراتژیک غدیر، کریدورهای شرقی – غربی و شمالی – جنوبی تکمیل گردد.
حسن‌نیا خاطرنشان کرد: استان اصفهان محل تلاقی چندین کریدور مهم حمل و نقلی است از جمله کریدور تهران به مقصد خوزستان که در نهایت از اصفهان و شهرکرد می‌گذرد و تأثیر به‌سزایی بر حمل و نقل کالای کشور دارد.
وی افزود : باتوجه به اینکه استان اصفهان یکی از قطب‌های حمل و نقلی بار کشور به شمار می‌رود و با داشتن ۳۵ هزار کامیون و اشتغال ۵۰ هزار راننده و همچنین با دارا بودن کارخانجات متعدد نظیر فولاد،  پتروشیمی و صنایع بزرگ و کوچک، ضرورت توجه به مقوله توسعه راهها در چنین استانی را بیش از پیش ضروری می‌سازد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به وجود ۲۰۰۰ هزار کیلومتر بزرگراه در شبکه راههای استان اصفهان اشاره کرد و افزود: رفع گره‌های ترافیکی و توسه کمی و کیفی راهها در این استان باتوجه به موقعیت آن حائز اهمیت است در این راستا پل غدیر به عنوان پروژه مهمی است که در روان‌سازی ترافیک جاده‌های استان های  اصفهان و چهارمحال و بختیاری نقش به‌سزایی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات این پروژه گفت :  این پل به طول ۲۵۰ متر و شامل ۸ دهانه پل ۳۰ متری است که با ۲۸ هزار و ۸۸۰ مترمکعب خاکبرداری و ۸۱ هزار مترمربع خاکریزی شده است و برای احداث آن بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان هزینه شده است.
براساس این گزارش در ادامه سفر مهندس حسن‌نیا به استان اصفهان  با کلنگ زنی پروژه احداث پل سوم دورباط – ملک‌آباد و پروژه احداث کمربندی غرب (باغبهادران – چمها) به طول ۳ کیلومتر عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد .
این کمربندی به صورت دو باند ۱۱ متری احداث می‌شود و برابر برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده مقرر است  سال آینده به بهره‌برداری برسد.