استانها » البرز
کد خبر : 727360
چهارشنبه - 8 خرداد 1398 - 17:24

پرونده الکترونیکی برای بیماران کرجی تشکیل می شود

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی کرج گفت: پرونده الکترونیکی برای بیماران کرجی ظرف دو سال آینده تشکیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، فاطمه خضری، معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی کرج ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: الکترونیکی شدن پرونده بیماران در کرج به صورت هدفمند در دست تعریف است.

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی کرج با اشاره به تعریف امضای الکترونیکی پزشکان کرجی برای شرکت در فضای الکترونیکی، بیان کرد: براساس این پرونده ها، اطلاعات بیماران و میزان سلامت آن ها در سامانه ثبت خواهد شد و مراقبت های دوره ای افراد با بهره گیری از این اطلاعات انجام می شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طبق این پرونده ها سابقه بیماران کشف می شود و درصد خطای پزشکان نیز کاهش می یابد، اظهار کرد: این طرح ظرف دو سال آتی در سراسر کشور اجرایی می شود؛ پیش روی به سمت الکترونیکی شدن کمک می کند تا سطح کیفیت خدمات درمانی ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل این پرونده ها کمک می کند تا افراد نتوانند چند دفترچه همزمان داشته باشند و از ایجاد بی نظمی و درخواست‌های نامعقول افراد جلوگیری خواهد کرد؛ طرح فوق به صورت همزمان در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و برای نخستین بار در کشورهای کانادا و آمریکا نیز اجرا شده است.

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی کرج تصریح کرد: رسانه ها می توانند کمک کنند تا دید منفی برخی از اقشار مردمی نسبت به جامعه پزشکی برطرف شده و اعتماد جامعه به پزشکان بیشتر شود.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۳