اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 428111
چهارشنبه - 21 شهریور 1397 - 13:33

پرمتقاضی‌ترین مشاغل در اولین آزمون استخدامی بخش خصوصی مهندسی و کارشناسی بودند

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان این‌که در آزمون سال گذشته بیشترین تقاضای شغل در بخش مشاغل مهندسی و کارشناسی بوده است، گفت: ثبت‌نام دومین دوره این آزمون تا ۱۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

پرمتقاضی‌ترین مشاغل در اولین آزمون استخدامی بخش خصوصی مهندسی و کارشناسی بودند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، محمدحسین قمری با اشاره به برگزاری اولین آزمون استخدامی شرکت‌های فناوری بخش خصوصی افزود: در نخستین آزمون بخش خصوصی حدود ۶ هزار و ۶۰۰ نفر مشاغل مدیریتی را انتخاب کرده بودند که برخی از مشاغل مدیریتی عبارت از “مدیر اجرایی”، “مدیر اداری”، “مدیر انفورماتیک” و “مدیر بازرگانی” بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در این بخش محدودیتی از نظر مدرک تحصیلی،  سن و تجربه اعمال نشد، اظهار کرد: در آزمون سال گذشته بیشترین تقاضای شغل در بخش مشاغل مهندسی و کارشناسی بود و ۳۱.۳ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان ۸۱ عنوان شغلی “کارشناسی” و “مهندسی” را انتخاب کرده بودند.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با بیان اینکه عنوان‌های شغلی مهندسی و کارشناسی یک سوم از کل عناوین شغلی ارائه شده در آزمون سال گذشته را تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: در آزمون نخست کمترین تقاضا از سوی افراد جویای کار در بخش فنی و اجرایی بود که ۵.۲ درصد از کل تقاضاها به این بخش اختصاص داشت.

قمری ادامه داد: بر اساس تقاضای شرکت‌های خصوصی امسال ۲۲۲ عنوان شغلی در ۸ دسته مشاغل ارائه شده است و مخاطبان برای اطلاع از این عناوین می‌توانند به سایت آزمون استخدامی بخش خصوصی به نشانی www.inre.ir مراجعه کنند.

وی “هنر ، رسانه و آموزش”، “مالی و اداری”، “مهندسی”، “مدیریتی”، “بازاریابی و فروش”، “کارشناسی و ارائه خدمات”، “فناوری اطلاعات” و “فنی و اجرایی” را از جمله ۸ دسته مشاغل دومین دوره آزمون استخدامی نام برد.

قمری تاکید کرد: ثبت نام آزمون استخدامی بخش خصوصی از ۱۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۰ مهر ادامه خواهد داشت. متقاضیان اشتغال می‌توانند با مراجعه به سایت آزمون استخدامی به نشانی www.inre.ir یا دفاتر پیشخوان دولت ثبت نام کنند.