به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدجواد کولیوند ضمن تبریک سال ۹۸ و اهمیت تحقق شعار “رونق تولید” در سطح کشور و استان البرز، گفت: در مجلس و قوه مجریه سعی داریم در راستای تحقق شعار سال، مشکلات و موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان را از میان برداریم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این مهم که همه باید با تعامل و همکاری کمک کنیم تا کسی که در جبهه اول تولید است بدون دغدغه فعالیت کند، اضافه کرد: مباحث مربوط به تأمین اجتماعی همچون، حقوق کارگران و بحث درمانی آن ها از دیگر مشکلاتی است که صنعتگران استان با آن مواجه هستند که با تعامل تأمین اجتماعی می توان مشکلات این چنینی را برطرف کنیم.

مدیریت و طبقه بندی پرداخت مالیات ها با هدف کمک کردن به صنایع

کولیوند با تاکید بر اهمیت راهبردهای اقتصادی از منظر رهبر معظم انقلاب مطرح کرد: یکی از راهکارهای که برای رونق تولید در دستور کار قرار خواهد گرفت مدیریت و طبقه بندی پرداخت مالیات ها با هدف کمک کردن به صنایع است.

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت پرداخت مالیات ها زمینه تسهیل روند تولید است در غیر این با بروز مشکلات عدیده در امور تولیدکنندگان و امور مالیاتی مواجه می شویم.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود:گروه تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از داخل کشور تأمین می کنند، بیشترین گروه اقتصادی هستند که در جریان تحریم های اقتصادی با مشکلات عمده مواجه هستند.

کولیوند اظهار کرد: این گروه تولیدکنندگان در زمینه سرمایه در گردش با مشکل مواجه خواهند شد؛ به همین منظور با سوق دادن تسهیلات بانکی به این قشر درصدد رفع مشکل آن ها هستیم.

نماینده مردم کرج در مجلس با تأکید بر اینکه بخش دولتی باید توجه کند تا دست اندازهای مقابل تولیدکنندگان کشور برطرف شود، بیان کرد: تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از خارج تأمین می کنند در راستای ترخیص مواد اولیه از گمرک با مشکل مواجه می شوند که در این زمینه شرایطی برای تسهیلات امور برنامه ریزی می شود.

البرز سرآمد استان های کشور در راستای محقق شدن رونق تولید

کولیوند در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان البرز در حوزه اقتصادی بیان کرد: البرز با توجه به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی که در خود دارد می تواند سرآمد سایر استان ها و شهرها در تحقق شعار سال جاری باشد.

وی یادآور شد: وجود ظرفیت هایی همچون زمین های کشاورزی وسیع و حاصل خیز، ارائه خدمات مطلوب و ویژه، شرکت های دانش بنیان، تعدد کارخانه های صنعتی و نیمه صنعتی، صنایع واسطه ای و دامداری در البرز بیانگر جایگاه اقتصادی این استان در سطح کشور است.

رئیس کمیسیون شوراها امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهاجر پذیری استان البرز اظهار کرد: جمعیت بالغ بر سه میلیون و ۲۰۰نفر و حجم زیاد از صنعت و تولیدات بیانگر چرخش اقتصادی و بازار فروش مناسب در این استان را ایجاد کرده است، که ملزم به استفاده درست از آن ها هستیم.

تولید کنندگان باید خود را ملزم به انجام تعهدات بدانند

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ضمن ترسیم نگاه دولت به صاحبان صنایع و تولیدکنندگان تصریح کرد: نگاه دولت این است که تولید کنندگان باید خود را ملزم به انجام تعهدات بدانند در صورتی که برخی از آن ها متعهد به انجام وظایفشان نیستند.

این مسئول یادآور شد: برخی از تولید کنندگان باید در پرداخت به موقع عوارض، مالیات و رد کردن لیست بیمه کارگران به تعهدات خود عمل کنند، همچنین صاحبان صنایع می توانند با پرداخت به موقع تسهیلات ارائه شده به بهبود شرایط کمک کنند.

کولیوند در ادامه ضمن تشکر از درایت رهبر معظم رهبری که با خردمندی نسبت به گذر سال ۹۸ این شعار را مطرح کردند، گفت: اگر سال ۹۸ را بر اساس این شعار پشت سر بگذاریم در مقابل با فشارهای دشمن خواهیم ایستاد.

وی با بیان اینکه راهکارهای بسیاری برای تحقق شعار سال توسط نهادها و ارگان های مختلف ارائه می شود و مردم نیز همراه و همسو برای رسیدن به هدف شعار سال تلاش خواهند کرد، اظهار کرد: رونق تولید با افزایش مصرف داخلی نیز محقق می شود.

به گفته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تحقق این شعار می تواند وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را به قدر کافی مساعد کند، شرایط را بهبود بخشد و مردم را از این فشار اقتصادی و فضا خارج کند.

نماینده مردم کرج در مجلس یادآور شد: این شعار هوشمندانه است و همه آحاد مردم باید به آن توجه داشته باشند؛ همچنین در بخش های خصوصی، تعاونی ها و دولت باید نسبت به تحقق این شعار برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۴