استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مهسا زیاری
کد خبر : 653378
دوشنبه - 6 اسفند 1397 - 15:29
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان خبر داد:

پرداخت بیش از ٣۶ میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان سمنان

مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان گفت : از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه، ٣۶ میلیارد و ۵٢٠ میلیون ریال بابت پرونده های خسارت های متفرقه به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان سمنان پرداخت شده است.

پرداخت بیش از ٣۶ میلیارد ریال هزینه درمان به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر درمان تامین اجتماعی سمنان گفت : از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه، ٣۶ میلیارد و ۵٢٠ میلیون ریال بابت پرونده های خسارت های متفرقه به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان سمنان پرداخت شده است.

سیدمجتبی اکرم اظهار داشت : از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه، ٣۶ میلیارد و ۵٢٠ میلیون ریال بابت پرونده های خسارت متفرقه به بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان سمنان پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان افزود: این پرداختی بابت ١۵٩٠ مورد پرونده هزینه درمان بیمه شدگان استان در مراجعه به بخش های بستری و سرپایی غیرطرف قرارداد با سازمان طی نه ماه ابتدای سالجاری بوده که در مقایسه تعدادی در همین بازه زمانی در سال گذشته حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: تعداد پرونده های خسارت متفرقه پرداخت شده در نه ماه ابتدای سال گذشته ١۶٧٠ مورد بوده که بابت این پرونده ها ٣١ میلیارد ریال به بیمه شدگان پرداخت شده است.

اکرم اقدام اساسی سازمان تأمین اجتماعی در برونسپاری و واگذاری فرآیند پذیرش پرونده های خسارت متفرقه به کارگزاری های رسمی را در راستای تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: پرداخت هزینه درمان بیمه شدگان در مراجعه به مراکز غیرطرف قرارداد، امکان انتخاب محل و زمان درمان توسط خود بیمه شده را فراهم نموده و دفتر اسناد نیز موظف می باشد تمام یا بخشی از مبالغ پرداختی را طبق مستندات پرونده و البته با توجه به تعهدات سازمانی به بیمه شده عودت نماید.

وی تصریح کرد: فرآیند پذیرش، رسیدگی، ممیزی و پرداخت هزینه ی هر پرونده خسارت متفرقه از زمان تحویل توسط بیمه شده به کارگزاری، چنانچه نقص مدارک نداشته باشد، حدود یک ماه می باشد که در صورت تامین اعتبار بطور متوسط دوبار در طول هر ماه این پرداخت ها صورت می گیرد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان سمنان استفاده از خدمات کارگزاری ها و نمایندگان دفتر اسناد پزشکی سمنان در شهرستانها را به جهت افزایش رضایتمندی بیمه شدگان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه دفتر اسناد پزشکی نهادی استانی بوده، بیمه شدگان در شهرستانهای سمنان، شاهرود و دامغان با مراجعه به کارگزاریها و در گرمسار و ایوانکی با مراجعه به نمایندگان تعیین شده در مراکز درمانی ملکی میتوانند نسبت به تحویل پرونده درمانی خود بدون نیاز به مراجعه حضوری به مرکز استان اقدام نمایند.