سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 642867
شنبه - 27 بهمن 1397 - 16:17

پخش مستند «مخمل‌کوه» از شبکه مستند

مستند «مخمل‌کوه» به تهیه کنندگی و کارگردانی علی امیری از تولیدات جدید شبکه مستند امشب ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.

پخش مستند «مخمل‌کوه» از شبکه مستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، «علی امیری»  گفت: «مخمل‌کوه» یکی از کوه‌های بسیار زیبای لرستان با ارتفاع نزدیک به ۲ هزار متر است، این کوه که از مناطق دیدنی خرم‌آباد به‌حساب می‌آید به سبب گل‌سنگ‌های زیبا بارنگ سبز مخملی که در بهار روی سنگ‌ها رشد می‌کنند، به این اسم معروف شده است و از جاذبه‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: در دل این کوه علاوه بر تنوع گیاهان و حیوانات و منابع طبیعی منحصربه‌فرد، غارهایی وجود دارد که دوران پارینه‌سنگی مربوط می‌شوند، غارهایی مثل غار کَلدَر که به باور باستان شناسان این غار نشان داد ایران در زمره نخستین زادگاه‌های انسان‌های هوشمندی است که برای اولین بار موفق به مهاجرت به قاره اروپا شدند.

این کارگردان تصریح کرد: آبشار تاف یا برنجه زیباترین و بلندترین آبشار ایران از جاذبه‌های کم‌نظیر گردشگری استان لرستان نیز در دل این کوه قرارگرفته است.

وی گفت: سعی کردیم این مستند می‌کوشد به حد وسع زیبایی‌های این کوه منحصربه‌فرد را پیش چشم بینندگان بگشاید،  زیبایی‌هایی که  با برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند ظرفیت بسیار مهمی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی باشد.

این کارگردان گفت: نوع تصویربرداری  خاص از ویژگی‌های بارز این مستند است و در ساخت آن از تصاویر زمینی و هوایی استفاده‌شده است.

این مستند امشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن یکشنبه ۲۸ بهمن ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/