تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 328778
سه شنبه - 29 خرداد 1397 - 19:28

پتنت گوشی منعطف موتورولا خبر از لولای گرمایشی می دهد!

به تازگی اطلاعاتی در رابطه با پتنت گوشی منعطف موتورولا در فضای مجازی منتشر شده است. این پتنت به گوشی انعطاف پذیر با لولای گرمایشی اشاره می کند.

پتنت گوشی منعطف موتورولا خبر از لولای گرمایشی می دهد!

به گزارش پایگاه خبری ربیع،گزارش ها به توسعه گوشی انعطاف پذیر توسط سامسونگ اشاره می کنند؛ با این حال شرکت های دیگر نیز به دنبال توسعه این محصولات هستند. به تازگی اطلاعات مربوط به پتنت گوشی منعطف موتورولا در اینترنت منتشر شده است که بر اساس آن یکی از مشکلات گوشی های انعطاف پذیر رفع می شود.

پنل های OLED در صورتی که برای چندین بار خم شوند در محل مربوطه دچار تغییر شکل می شوند. در حالی که این تغییر شکل دائمی نیست، در تجربه کاربری افراد تاثیر نامناسبی دارد. کمپانی های مختلف برای رفع مشکلات گوشی های منعطف راهکارهای مختلفی را مورد بررسی قرار می دهند.

پتنت گوشی منعطف موتورولا در سال ۲۰۱۶ ثبت شده است. بر اساس ثبت اختراع موتورولا، با استفاده از المان های گرمایشی در لولاهای گوشی های انطعاف پذیر می توان مشکل پنل های OLED منعطف را برطرف کرد.

بر اساس پتنت موتورولا مشکل مربوط به تغییر شکل در پنل های OLED زمانی ایجاد می شود که این نمایشگرها برای چندین بار به صورت ممتد خم شوند. به همین علت در پتنت این کمپانی شاهد حضورماژول برای تشخیص این موضوع هستیم.

این ماژول از باتری پشتیبان استفاده می کند که به آن اجازه می دهد موقعیت خم شدگی دستگاه را حتی در حالت استندبای مورد بررسی قرار دهد.

در این پتنت شاهد حضور یک نمونه اولیه از گوشی های انعطاف پذیر موتورولا هستیم. در حال حاضر نمی توان در رابطه با کارایی پتنت گوشی منعطف موتورولا در دنیای واقعی اظهار نظر دقیقی کرد.

در حال حاضر موتورولا به توسعه گوشی انعطاف پذیر خود اشاره ای نکرده است بنابراین نمی توان منتظر رونمایی از این گوشی هوشمند در آینده نزدیک بود. به احتمال زیاد سامسونگ اولین اسمارت فون منعطفدر جهان را معرفی می کند