آذربایجان شرقی » استانها » اسد فلاح » تولیدی » خبر پوششی
کد خبر : 517288
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 10:22
معاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ذاتا صنایع آلاینده هستند

عباس‌‌نژاد سهم وسایل نقلیه را در آلودگی هوا ۷۲ درصد دانست و گفت: صنایع تنها ۲۱ درصد در این آلودگی تاثیر دارند.

پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ذاتا صنایع آلاینده هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  عباس‌‌نژاد سهم وسایل نقلیه را در آلودگی هوا ۷۲ درصد دانست و گفت: صنایع تنها ۲۱ درصد در این آلودگی تاثیر دارند.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز، حسن عباس‌نژاد در جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز آلودگی هوا در شهرهای بزرگ را اپیدمی خواند و با بیان اینکه آلودگی به عملکرد ما، مردم و شرایط اقلیمی بستگی دارد، خاطرنشان ساخت: همیشه قسمتی از آلودگی کشورهای صنعتی به سمت کشور ما آورده می‌شود که در بحث ریزگردها این مساله را مشاهده می‌کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از عوامل آلایندگی در تبریز ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون است که در فصل‌های سرد نمود بیشتری دارد و در زمستان ۹۵تا۱۵۰مترمکعب بالا می‌رود؛ در پاییز ۹۶ نیز این آلودگی به ۱۵۰مترمکعب رسیده بود.

معاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه سال گذشته تبریز با ۴۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۱ روز هوای ناسالم بعد از شیراز دومین کلانشهر سالم بود، یادآور شد: در شش ماهه اول امسال نیز پنج روز ناسالم برای گروه‌های حساس، سه روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم داشته‌ایم.

وی اذعان کرد: عادت کرده‌ایم هزینه آلودگی را به گردن مردم بیندازیم، به مردم سوخت و خودروی استاندارد نمی‌دهیم و هزینه را به مردم تحمیل می‌کنیم.

عباس‌نژاد با اشاره به اینکه سال گذشته با استقرار صنایعی که بار آلودگی بالایی دارند محیط زیست را تخریب کرده‌ایم، تصریح کرد: ۷۲ درصد آلودگی مربوط به وسایل نقلیه، ۲۱ صنایع و پنج درصد مربوط به مسائل دیگر است.

وی بیان داشت: پتروشیمی و پالایشگاه تبریز ذاتا صنایع آلاینده هستند اما این آلودگی سریعا نشان داده نمی‌شود و اصلاح فرآیند آن‌ها نیز زمانبر است؛ مدیران عامل این صنعت در نزد دادستانی تعهد داده‌اند که اصلاحات را شروع کنند و از سال گذشته برخی کارها در راستای اصلاح فرآیندها رخ داده است.

معاون نظارت و پایش کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج بیمارستان بی‌خطرسازی را انجام نمی‌دادند که به مراجع قضایی معرفی کردیم اما امروز هیچ بیمارستانی زباله‌ها را بدون بی خطرسازی رها نمی‌کنند.