استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 458985
سه شنبه - 10 مهر 1397 - 21:49
فرماندار اسفراین:

پایگاه انتقال خون در اسفراین احداث می‌شود

فرماندار اسفراین گفت: با تخصیص اعتبار ۳ میلیارد ریالی در سال جاری ساختمان پایگاه انتقال خون در شهرستان اسفراین احداث می‌گردد.

پایگاه انتقال خون در اسفراین احداث می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  اولین جلسه کمیته برنامه‌ریزی مالی در سال جدید با حضور فرماندار و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد که در ابتدای این جلسه هر یک از مسئولین گزارشی از اقدامات عمرانی و اعتباری خود را ارائه نمودند.

جواد نوروزی با اشاره به اولویت‌های پروژه‌های عمرانی در شهرستان گفت: پایگاه انتقال خون یکی از ضروریات شهرستان است که برای احداث آن مبلغ ۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته که با راه‌اندازی این پایگاه مشکل تردد مردم برای اهدا خون به مرکز استان و یا شهرستان‌های دیگر حل خواهد شد.

فرماندار اسفراین در ادامه افزود: اولویت دیگر شهرستان در سال جاری احداث ساختمان اداری برای اداراتی که فاقد ساختمان اداری هستند و معمولاً هر یک سال در نقطه‌ای از شهر به‌صورت استیجاری ساکن هستند که این موضوع نیز باعث سردرگمی مردم و مشکلات ایمنی برای کارکنان و مراجعین شده است.

وی توجه به پروژه راه‌های روستایی دو محور گراتی و زرق آباد را مهم دانست و گفت: این پروژه به‌صورت پیمانی اجرا خواهد شد و ظرف یک سال آینده زیرسازی آن نیز جهت آسفالت آماده بهره‌برداری می‌باشد.

نوروزی تصمیمات به‌موقع این شهرستان و شورای تأمین را در حل مشکل آب شرب روستایی و شهری در جهت جلوگیری از تنش‌های آبی مؤثر دانست و اظهار داشت: اعتبارات ویژه‌ای در این خصوص به حوزه آبفای شهری و روستایی تعلق گرفت که خوشبختانه در تابستان سال جاری مشکل آبی چندانی نداشتیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسفراین جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را از عوامل مهم در کاهش بیکاری در شهرستان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه به متقاضیان واجدالشرایط پرداخت‌شده است و با بررسی‌های انجام‌شده به ازای هر صد نفر روستایی یک نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.