استانها » البرز
کد خبر : 722076
پنجشنبه - 2 خرداد 1398 - 17:38

پایگاه‌های انتقال خون در البرز در شب‌های قدر فعال است

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: پایگاه های انتقال خون این استان درشب های قدر فعال بوده و اهداء کنندگان خون می توانند به این پایگاه ها مراجعه کنند.

پایگاه‌های انتقال خون در البرز در شب‌های قدر فعال است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد‌رضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون البرز از فعالیت پایگاه های انتقال خون این استان درشب های قدر خبر داد و گفت: پایگاه های توحید کرج و مرکز جامع اهدای خون مهربانو در روزهای سوم ، پنجم و هفتم خرداد ماه از ساعت ۱۷ الی ۲ بامداد دایر هستند.

مدیرکل انتقال خون البرز افزود: به علت پایین بودن طول عمر برخی از فرآورده های خونی از جمله پلاکت ها، انتقال خون نیازمند دریافت خون به صورت مستمر و روزانه است.

وی با اشاره به استقبال مردم برای اهدای خون گفت: با توجه به نیاز روزانه بیماران، مردم اهدای خون را به زمان خاصی موکول نکنند و در طول سال ، این امر خداپسندانه را تکرار کنند.

مهدی زاده تصریح کرد: روزه داران در صورت صرف وعده سحری مناسب همراه با مایعات کافی می توانند در ساعات اولیه روز با مراجعه به مراکز، خون سالم خود را اهدا کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل انتقال خون البرز با تامین به موقع خون و فرآوردهای خونی در سلامت جامعه نقش تاثیر گذاری دارد، افزود: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون اطلاع رسانی گسترده موثر است.

انتهای پیام/ب/۱