اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 919101
سه شنبه - 17 دی 1398 - 15:16

پایان عملیات عمرانی احداث پارک الهیه در منطقه ۱۵

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان از پایان عملیات عمرانی و پیشرفت ۷۰ درصدی احداث پارک بزرگ الهیه واقع در خیابان ارغوانیه خبر داد.

پایان عملیات عمرانی احداث پارک الهیه در منطقه ۱۵

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: امروزه توجه به متناسب‌سازی فضاهای شهری، طراحی محیط و منظر شهری جهت ارتقای زیرساخت‌های فعالیت‌های فیزیکی و پیاده‌روی و در نتیجه حفظ سلامت شهروندان، مقوله‌ای بسیار مهم بشمار می‌رود که در این میان توجه به نقش پارک‌های شهری به‌عنوان فضاهایی جهت ارتقای فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی حائز اهمیت است.

وی افزود: پارک‌های شهری عامل مهمی جهت شکل‌دهی به پایداری اجتماعی و همبستگی فضاهای شهری است که مواردی مانند مشکلات زندگی شهری، ایمنی پارک و فضای سبز، امنیت و متناسب نبودن امکانات مورد نیاز برای گروه های مختلف سنی و جنسی در این مکان‌ها از جمله عوامل کاهش تمایل شهروندان برای استفاده از این عرصه‌ها است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با محدود شدن و تقلیل فضاهای طبیعی داخل شهرها و کاهش تماس شهروندان با عناصر طبیعی، احیای ارتباط انسان با طبیعت باید به عنوان یکی از عناوین اصلی طرح‌ها و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه مدیران شهری قرار گیرد.

وی اظهار کرد: پارک‌ها و فضاهای سبز شهری بخشی از زیرساخت‌های عمومی شهر بشمار می‌رود که کارکردهای مفیدی برای محیط شهری، از جمله بهبود کیفیت هوا، انجام فعالیت‌های تفریحی، ثبات عاطفی و حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی شهری داشته و نقش مهمی در پایداری شهرها ایفا می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی به شهروندان و تأمین اسباب رفاه و آسایش آنها، منطقه ۱۵ احداث پارک الهیه واقع در خیابان ارغوانیه را با وسعت  ۱۵ هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در دستور کار قرار داد، گفت: در این پارک مفیدترین و مقاوم‌ترین گونه‌های گیاهی کاشته می‌شود و کارهایی چون نصب مبلمان، ایجاد محوطه بازی کودکان و امکانات جدید برای فضای تفریح کودکان و بزرگسالان، ساخت سکوی نماز و آلاچیق، مسیر دوچرخه و سرویس بهداشتی انجام می‌شود که هم اکنون عملیات عمرانی آن به اتمام رسیده و درخصوص عملیات زیباسازی و فضای سبز به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.