استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 891029
دوشنبه - 4 آذر 1398 - 11:45

پاس‌داشت قلم در روستای فرهنگی اویهنگ

روستای آویهنگ از توابع سنندج میزبان جشنواره سراسری قلم روستا و صاحبان اندیشه و نویسندگانی بود که سال‌ها است در حوزه روستا قلم می‌زنند.

پاس‌داشت قلم در روستای فرهنگی اویهنگ

به گزارش پایگاه خبری ربیع، روستای آویهنگ از توابع سنندج میزبان جشنواره سراسری قلم روستا و صاحبان اندیشه و نویسندگانی بود که سال‌ها است در حوزه روستا قلم می‌زنند.

فراخوان برگزاری جشنواره سراسری قلم روستا در روستای آویهنگ از توابع شهرستان سنندج ۲۹ آبان سال گذشته اعلام شد و علاقمندان تا ۲۹ بهمن فرصت ارسال آثار خود را داشتند  که تا پایان مهلت تعیین شده بیش از ۳۵ اثر از اقصی نقاط کشور به این جشنواره ارسال شد.

این جشنواره قرار بود ۹ فروردین با اجرای ویژه برنامه‌های شاد و فرهنگی و با حضور خالقان آثارمکتوب و نویسندگان توانای حوزه روستا در سراسر کشور برگزار شود بعد از گذشت هشت ماه با حضور پرشور مردم روستاهای بخش کلاترزان سنندج در سالن مجتمع ورزشی روستای آویهنگ برگزار شد.

 مسئولان استانی و شهرستانی هم به این جشنواره دعوت شده بودند ولی به غیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هیچ کدام نتوانستند در این برنامه حضور یابند.

ماموستا ملأ محمود مدرسی امام جمعه نگل  از علمای بزرگ اهل سنت در کردستان  مهمان ویژه این جشنواره بود که با حضور خود حال و هوای معنوی را به محفل نویسندگان و علاقمندان به نوشتن بخشید.

برنامه‌های این مراسم متشکل از اجرای موسیقی، قرائت شعر، سخنرانی، رونمایی از کتاب و تجلیل از مفاخر بخش کلاترزان و برگزیدگان جشنواره سراسری قلم بود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری قلم روستا اظهار داشت: بیش از ۳۵ اثر از اقصی نقاط ایران به این جشنواره ارسال شد که بعد از بررسی وداوری انجام شده از این تعداد هشت اثر برگزیده شد.

صباح حسنی افزود: علاوه بر تجلیل از برگزیدگان، چهار تن از مفاخر منطقه کلاترزان هم در این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری قلم روستا در کردستان شد و گفت: امیدواریم تدابیری اندیشیده شود که دوره‌های آینده این جشنواره همواره در روستای آویهنگ برگزار شود.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری قلم روستا یادآور شد: این روستا دارای ظرفیت‌های عظیمی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری است که انتظار می‌رود از آن استفاده شود.

فروزان آذرنیا، سمیه صفری، علیرضا گوران، کیومرث بلده، سارینا عبداللهی، ایرج مرادی و محمد ولی کاکایی و محمد شریف علیرمایی در اختتامیه این جشنواره با دریافت لوح سپاس و تندیس و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار گرفتند.