استانها » البرز
کد خبر : 730647
یکشنبه - 12 خرداد 1398 - 20:10

پاسخ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری به اظهارات رئیس دانشگاه خوارزمی/ آقایان نگران جایگاه خود هستند

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی، با اشاره به اظهارات رئیس دانشگاه درباره موانع کرسی‌های آزاداندیشی گفت: آقایان نگران جایگاه خود هستند، چرا که پس از ایراد بعضی از سخنرانی ها توسط وزارتخانه و دولت تحت فشار قرار می‌گیرند.

پاسخ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری به اظهارات رئیس دانشگاه خوارزمی/ آقایان نگران جایگاه خود هستند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی در رابطه با مصاحبه اخیر رئیس دانشگاه خوارزمی مبنی بر اینکه فضای امنیتی مانع برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه می شود، اظهار داشت: مسؤولین دولتی، مسبب ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه ها هستند.

وی بیان کرد: فضای امنیتی حاکم بر دانشگاه ها به نحوی نیست که کرسی آزاداندیشی در آن ها برگزار نشود، بلکه موضوع این است که در دانشگاه کسی نمی تواند دولت را نقد کند و علیه آن ها صحبت کند؛ افراد مطالبه‌گر اجازه صحبت و نقد ندارند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی اضافه کرد: شورای تأمین و استانداری البرز فضای دانشگاه را امنیتی کرده‌اند؛ نهادهای مربوط به خود دانشگاه هیچ محدودیتی در عملکردها ندارد و با تمام جناح های مختلف سیاسی تعامل برقرار است.

هاشمی اظهار کرد: فضا امنیتی جلوه داده می شود، زیرا بزرگواران دولتی نگرانی هایی در زمینه مطالبات دانشجویی و اساتید فرهیخته دارند، چرا که عملکرد دولت در حوزه های اقتصادی، روابط بین الملل و فرهنگی قابل نقد است و دولتمردان، وزرا و مسؤولین باید پاسخگو باشند، از همین رو سخنرانان دانشگاه را محدود می کنند.

وی افزود: از طرفی آقایان نگران جایگاه خود هستند، چرا که پس از ایراد بعضی از سخنرانی ها توسط وزارتخانه تحت فشار قرار می گیرند که چرا اجازه دادید فلانی صحبت کند؟! فضای امنیتی از این رو در دانشگاه برقرار است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی اعلام کرد: زمینه‌سازی در راستای بهره گیری از کرسی های آزاداندیشی و کرسی های نقد و نظر در دانشگاه خوارزمی انجام شده اما مورد حمایت مسؤولین دانشگاه قرار نگرفته است.

هاشمی علت عدم حمایت مسؤولین دانشگاه از کرسی های آزاداندیشی دانشجویان را فشار وزارتخانه و دولت دانست و ادامه داد: ترم گذشته پنج کرسی آزاداندیشی در موضوعات مختلف در دانشگاه خوارزمی برگزار شده است؛ البته شاهد منحل شدن چندین سخنرانی توسط استانداری البرز در این دانشگاه بوده‌ایم.

در روزهای گذشته، رئیس دانشگاه خوارزمی گفته بود که دانشگاه‌های ما دچار سیاست‌زدگی تاریخی شده‌ اند و حاشیه امنی برای بیان دیدگاه و نظرات در دانشگاه‌ها وجود ندارد؛ باید فضا به گونه‌ ای باشد که هر کسی امکان بیان نظر مخالف را داشته باشد و بیان نظر مخالف را صدای ضد انقلاب یا خطری برای جامعه ندانیم.

انتهای پیام/م/۱۱۰۲/س/۳/ح