استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 551199
شنبه - 10 آذر 1397 - 23:59
مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران:

١٧ رشته غیر مرتبط وارد رشته تغذیه‌شده‌اند / پیگیری برای کاهش این رشته‌ها

مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران با اشاره به ورود ۱۷ رشته غیر مرتبط به رشته تغذیه گفت: پیگیری و تلاش داریم که این‌ها را به حداقل برسانیم.

١٧ رشته غیر مرتبط وارد رشته تغذیه‌شده‌اند / پیگیری برای کاهش این رشته‌ها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، دکتر برلیانت بزرگمهر در جلسه تشکیل انجمن تغذیه خراسان شمالی اظهار کرد: انجمن تغذیه یک سازمان مردم‌نهاد محسوب می‌شود که نسبت به انجمن صنفی گسترده‌تر است.

مشاور رئیس انجمن تغذیه ایران عنوان کرد: بیست و یکمین جلسه بررسی تشکیل انجمن‌های تغذیه در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، مربوط به خراسان شمالی است و هر انجمن در حیطه فعالیت خود می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی افزایش آگاهی تغذیه‌ای جامعه، کمک به شناساندن علم تغذیه، ارتقای سلامت جامعه  و…. را از مهم‌ترین اهداف اساسی انجمن برشمرد و تصریح کرد: انجمن تغذیه در کشور گسترش بسیاری پیداکرده است و ١٧ رشته غیر مرتبط نیز وارد رشته تغذیه‌شده‌اند که در حال پیگیری و تلاش هستیم که آن‌ها را به حداقل برسانیم.

بزرگمهر اظهار داشت: اعضای انجمن تغذیه استان‌ها باید فعال و پویا باشند و هر ۶ ماه گزارش فعالیت خود را به انجمن تغذیه کشور ارائه دهند.

وی بابیان این‌که در هر انجمن ٣ گروه رژیم شناسان، گروه آموزشی پژوهشی و فارغ‌التحصیلان وجود دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که عضو هریک از گروه‌ها می‌شوند باید حداقل ٢ سال تجربه در کار خود داشته باشند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: با توجه به راه‌اندازی رشته تغذیه در سال جاری و جذب حدود ٢٠ دانشجو در این رشته با هماهنگی انجمن تغذیه کشور، این جلسه به‌منظور تشکیل انجمن تغذیه استان برگزار شد.

جلیلوند افزود: کمک به ارتقای سلامت جامعه، اهتمام در تبیین جایگاه شغلی فارغ‌التحصیلان تغذیه و همچنین حفظ شئونات اجتماعی از اهداف تشکیل انجمن تغذیه به شمار می‌رود.

شایان‌ذکر است در پایان این جلسه، انتخابات به‌منظور تعیین اعضای انجمن تغذیه انجام شد و طی آن، دکتر محمدرضا جلیلوند، رئیس هیئت‌مدیره، دکتر امید توپچیان نایب‌رئیس و دبیر انجمن، شادی ارگی مسئول روابط عمومی، نسرین علیزاده مسئول کمیته آموزش و پژوهش، مهسا شمشیرگران مسئول کمیته رژیم شناسان، موسی فیروزه مسئول امور مالی، دکتر شیما عبداللهی مسئول فارغ‌التحصیلان و دانشجویان، نگار طوسی و قدوسی عضو علی‌البدل و مهدی دفتری و علی نقابی به‌عنوان بازرسان انجمن تغذیه استان انتخاب شدند.

انتهای پیام/