تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 487697
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 16:11

ویژگی های جذاب نسخه جدید مرورگر کروم

به تازگی شرکت گوگل از نسخه جدید مرورگر کروم رونمایی کرد و در این نسخه ویژگی های جذابی را قرار داده است که می تواند برای کاربران کاربردی باشد.

ویژگی های جذاب نسخه جدید مرورگر کروم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اضافه شدن ویژگی های جذاب در مرورگر کروم

این ویژگی ها از سال ۲۰۱۷ و اندروید Oreo به این اپلیکیشن اضافه شده است اما حالا به نظر می رسد ویژگی تصویر در تصویر به زودی در نسخه های ویندوز ، مک و لینوکس مرورگر کروم دیده شود. البته به نظر می رسد که این ویژگی به صورت پیش فرض در مرورگر فعال است. کاربردی بودن این ویژگی می تواند برای تمام سایت ها استفاده شود و نکته اصلی کمک شایانی است که این ویژگی به توسعه دهنده ها می کند.

فعال شدن این ویژگی در سایت های مختلف

اگر شما می خواهید از کاربردی بودن این ویژگی مطلع شوید ، می توانید به سایت یوتیوب بروید و زمانی که کلیک روی ویدئو موردنظر کلیک راست کنید می توانید ویژگی تصویر در تصویر را فعال کنید. زمانی که شما حالت تصویر در تصویر را فعال کردید ، صفحه ای که ویدئو شما در آن قرار دارد به یک صفحه کوچک منتقل می شود. این ویدئو می تواند توسط شما به هر بخشی از صفحه منتقل شود.

ویژگی های جذاب نسخه جدید مرورگر کروم

توسعه دهنده ها تصمیم می گیرند

اگرچه این ویژگی به صورت پیش فرض فعال است ولی این موضوع به توسعه دهنده ها مربوط می شود که این ویژگی را برای سایت خود فعال کنند یا خیر. سایت یوتیوب این قابلیت را پشتیبانی می کند ، اما شما باید با استفاده از افزونه های کروم آن را فعال کند. فعال سازی این افزونه مرتبط به توسعه دهنده ها می شود.

توضیحاتی در مورد مرورگر کروم

گوگل کروم یک مرورگر وب رایگان است که در ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ (۱۲ شهریور ۱۳۸۷) توسط شرکت گوگل بر پایه پروژه کرومیوم عرضه شد. در ابتدا نسخه آزمایشی آن برای کاربران نرم ‌افزار سیستم‌عامل ویندوز در یکصد کشور جهان عرضه شد ولی گوگل اعلام کرد که نسخه‌های منطبق با سیستم‌عامل گنو/لینوکس و رایانه اپل مکینتاش آن هم در آینده توزیع خواهد شد.

موتور این مرورگر نرم‌افزار آزاد وب‌کیت است. از امکانات و قابلیت‌های آن می‌توان به Tabbed browsing، و امکاناتی مشابه Privacy در سافاری و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.