اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 270663
جمعه - 31 فروردین 1397 - 04:00

ولایتی: فکر تجزیه سوریه توهم است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: اگر فکر می کنند با فشار به سوریه این کشور تجزیه می شود، ادعایی واهی و توهم است زیرا سوریه متحد است و دیر یا زود آمریکایی ها از آنجا اخراج می شوند.

ولایتی: فکر تجزیه سوریه توهم است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر پنجشنبه در آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) تهران، اظهار کرد : برخی کشورهای فرصت طلب منطقه، گاهی به نفع سوریه و گاهی علیه آن اقداماتی را انجام می دهند اما بدانند این سیاست ها ماندگار نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: اگر عربستان یمن را ترک نکند، یمن باتلاق عربستان سعودی می شود آنچنان که ویتنام برای آمریکایی ها شد.
ولایتی درباره برجام افزود: اینها فکر می کنند که از طریق برجام می توانند به ایران فشار بیاورند و می خواهند از برجام، پوسته بدون محتوا باقی بماند که ما این را قبول نداریم؛ گویا تقسیم نقش کرده اند؛ آمریکایی ها در حضور منطقه ای، فرانسه در زمینه موشک و انگلیس هم پیشتاز است.
وی تاکید کرد: ما اینها را قبول نداریم؛ برجام نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و فکر نکنند که اگر از برجام خارج شوند، ایران پایبند می ماند؛ اگر برجام را پاره کنند ما آن را به آتش می کشیم.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تاکید بر اینکه موضع ایران در منطقه این است که در کنار سایر برادران مسلمان، امت واحده اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: ایران به عنوان پرچم دار جبهه مقاومت در این منطقه اجازه نمی دهد مرزها تغییر کند و باید تمامیت ارضی هر کشوری محفوظ بماند‌‌.
وی افزود: مصلحت امت اسلامی به وحدت است و هر کاری که دشمنان می کنند ما باید برعکس آن را انجام دهیم.
ولایتی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان گفت: مقاومت مردم افغانستان در مقابل امریکا در سال۲۰۰۱، مردم عراق در سال ۲۰۰۳، لبنان در سال ۲۰۰۶، غزه در سال ۲۰۰۸ و سوریه از سال ۲۰۱۱ و بعد از گذشت هفت سال نشان می دهد که آمریکا شکست خورده است و این حکومت ها در سایه بازگشت به اسلام و بیداری اسلامی استوار هستند.
وی خاطرنشان کرد: حکومت سوریه در پی خویشتن خویش است و امروز دولت و ملت سورریه قوی تر از هفت سال قبل است.
ولایتی با اشاره به حمایت های ایران از عراق گفت: اگر حمایت های ایران از عراق نبود، امروز عراق به سه کشور تجزیه شده بود و آمریکایی ها فکر می کردند که در عراق می توانند نایب السلطنه انتخاب کنند اما مردم توانستند حکومتی مبتنی برآرای عمومی و اسلام دایر کنند.
وی یادآور شد: اشغال کشورهای اسلامی و تجزیه کردن آنها از اهداف دشمن است، اگر حمایت ایران از عراق، حزب الله لبنان و سوریه نبود، امروز این کشورها دست داعش بود و در سایه نهضت مقاومت همه اینها شکست خورد و به آمریکایی ها می گوییم که اگر به فکر تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی هستید، موفق نخواهید شد.
مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: روز به روز به برکت بیداری اسلامی که از تهران آغاز شده است و در فلسطین، دمشق و عراق گسترده شده است، در آینده نزدیک یمن هم به این خط اضافه می شود و جبهه مقاومت توانسته است از اسلام و موجودیت آن دفاع کند.
ولایتی افزود: اینها از ۸۰ و چند کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی افرادی را برای جنگ علیه سوریه آوردند و یک جنگ بین المللی علیه سوریه راه انداختند و طرح تجزیه سوریه را دارند و اراذل و اوباش تمام دنیا را جمع کرده اند و از کیسه بیت المال مسلمین توسط عامل مزدورشان یعنی عربستان سعودی به اینها حقوق می دهند برای اینکه آدم بکشند.
وی ادامه داد: اینها اول اینطور تبلیغ کردند که علیه تشیع هستند ولی تعداد شهدای اهل تسنن چندین برابر شیعه ها شد در واقع اینها مخالف انسانیت هستند و خواستند با آوردن گروه داعش از اسلام چهره وحشتناکی درست کنند.
ولایتی اظهار کرد: دشمن زمانی تمام تلاش خود را کرد که بین شیعه و سنی تفرقه ایجاد کند اما شاهد وحدت بین شیعه و سنی هستیم و همین امر عاملی برای قدرتمند شدن ما است بنابراین ما باید وحدت را حفظ کنیم تا در سایه قرآن و اهل بیت(ع) در آینده نه چندان دور در بیت المقدس نماز بخوانیم.
سی و پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با شعار «یک کتاب یک امت»، بعدازظهر امروز همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور ۲۵۸ شرکت کننده از ۸۴ کشور آغاز شد و قرار است تا ۶ اردیبهشت ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) در تهران برگزار شود.
اجتمام**۳۲۲۹**۱۰۵۵