به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی زاهدی نیا با اشاره به آمار ولادت در خراسان شمالی اظهار کرد: طی نه‌ماهه سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۳۸۹ واقعه ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به آدرس محل سکونت اعلام‌شده در هنگام ثبت سند، تعداد ۹ هزار و ۵۹۳ واقعه به مناطق شهری و تعداد دو هزار و ۷۹۶ واقعه به مناطق روستایی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی ادامه داد: مجموع موالید ثبت‌شده تعداد ۶ هزار و ۳۸۲ پسر و ۶ هزار و هفت‌دختر را شامل می‌گردد.

وی همچنین با تشریح آمار تفکیکی موالید ثبت‌شده گفت: برحسب جنس، نسبت جنسی در استان طی نه‌ماهه سال ۱۰۶ حاصل می‌شود و این رقم بدان معناست که به ازای هر ۱۰۰ ولادت دختر ۱۰۶ ولادت پسر در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا با اشاره نرخ خام ثبت ولادت در استان خراسان شمالی تصریح کرد: این نرخ ۱۷.۶ در هزار می‌باشد و این بدان معناست که طی نه‌ماهه سال جاری به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت استان به‌طور تقریبی ۱۸ واقعه ولادت در ادارات ثبت‌احوال تابعه به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در ادامه افزود: اسامی امیرعلی، محمد، امیرحسین و ابوالفضل به ترتیب با فراوانی ۲۱۸، ۲۰۳، ۱۹۰، ۱۶۹ و ۱۶۱ به ترتیب ۵ نام منتخب پسران و اسامی فاطمه، زهرا، یسنا، حلما و زینب به ترتیب با فراوانی‌های ۲۸۴،۲۰۹، ۱۳۰، ۹۸ و ۹۶ در جایگاه اول تا پنجم جدول فراوانی اسامی منتخب دختران قرارگرفته است.

انتهای پیام /