استانها » البرز
کد خبر : 624594
یکشنبه - 7 بهمن 1397 - 22:00
رئیس‌کل دادگستری استان البرز:

وقوع ۸۰ درصد از قتل‌ها اتفاقی است

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: طی بررسی‌های انجام شده ناشکیبایی و بی‌صبری منجر به ۸۰ درصد از قتل‌ها شده است.

وقوع ۸۰ درصد از قتل‌ها اتفاقی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمد فاضلیان صبح امروز در همایش صبر که در سالن شهیدان نژادفلاح برگزار شد، با بیان اینکه حدود ۲۰ دستگاه و سازمان در برگزاری این همایش همکاری داشتند، اظهار داشت: این همایش با هدف مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: باید اقداماتی جدید در رابطه با مقابله با آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم، همه دستگاه‌های دولتی و انقلابی باید در این راستا نقش آفرینی کنند.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز افزود: این ستاد با تقویت روحیه فراملی با هدف احیاء و ترویج مصالحه است تا از درگیری‌ها و خشونت کاسته شود.
فاضلیان با اشاره به اینکه گسترش فرهنگ صلح و سازش جزو اساس‌نامه این طرح است، بیان کرد: امیدوارم کاهش پرونده‌ها، درگیری و نزاح خیابانی را به همراه داشته باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت فرهنگسازی، ادامه داد: باید جامعه ای عاری از خشونت و سرشار از مهر و محبت داشته باشیم.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه ۱۰ اتهام مهم در کشور از حیث فراوانی وجود دارد، تأکید کرد: بخش عمده این اتهامات به صبر مربوط می‌شود؛ اگر ریشه‌یابی پرونده‌ها را داشته باشیم شاهد این هستیم که با صبر ارتباط مستقیم دارد.
فاضلیان با بیان اینکه آمار ضرب و جرح عمدی طی ۶ ماه گذشته ۷هزار و ۸۲۳فقره بوده است، تصریح کرد: طی این ارزیابی با رشد ۲ درصدی همراه بودیم.
وی توهین و تهدید را در همین مدت چهار هزار و ۹۱۹ فقره برشمرد و ادامه داد: این ارزیابی نیز ۶۸ درصد رشد افزایش یافته است.
رئیس کل دادگستری استان البرز معتقد است خدمات ناشی از تصادف رانندگی نیز ارتباط قوی با صبر دارد و یکی از دلایل بروز مشکل عدم وجود صبر است.
به گفته وی اگر گذشت و صبر وجود داشته باشد بسیاری از پرونده‌ها کاسته خواهد شد، قشر جوان در این زمینه بسیار آسیب پذیرتر هستند و یکی از عوامل به وجود آمدن این موضوع عدم آموزش درست و مشکل نظام آموزشی است.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از قتل‌ها فاقد تصمیم بوده و نشان می‌دهد این امر آنی است و بدون صبر و تصمیم است، یادآور شد: در صدمات و درگیری‌ها نیز همین آمار برقرار است.
وی با اشاره به اینکه با رعایت صبر میزان ناهنجاری کاهش خواهد یافت، ادامه داد: یکی از نیازهای اساسی جامعه فرهنگ‌سازی و ایجاد صبر در جامعه است.
انتهای پیام/و