به گزارش پایگاه خبری ربیع، رییس کمیسیون فرهنگی شورا شهر اصفهان در آئین افتتاح  نمایشگاه آثار معلولین اصفهانی در عمارت هنرمند درباره دغدغه اکثر معلولان که مناسب سازی حمل و نقل در شهر برای این قشر است، تصریح کرد:این موارد جز سیاست گذاری های شورای شهر بوده است.

در معاونت حمل و نقل شهرداری برنامه مناسب سازی فضاها برای معلولین در نظر گرفته شده. در فضاهای شهری مانند پیاده رو معلولین باید بتوانند به راحتی از این امکانات استفاده کنند.

فریده روشن،ادامه داد: آنچه برای یک فرد اهمیت دارد انسان بودن است، اخلاقیات باید رعایت و در نظر گرفته شود تا بتوان از ظرفیت های انسان استفاده کرد. وظیفه تک تک مسئولان است که از این هنرمندان عزیز و با همت حمایت کنند و آن ها را به عنوان اسوه و الگو به جوانان جامعه معرفی کنند.

 وی بیان داشت: محدودیت یک فرصت است، وقتی محدودیت ها به وجود می‌آیند باعث می‌شود انسان از توانایی خود بهتر استفاده کند. افراد بسیاری در جامعه سالم هستند ولی از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند. در این نمایشگاه می‌توان قدرت خداوند  و مَثَل “گر خداوند ببندد دری ز حکمت گشاید در دیگری”پی برد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به وظیفه مسئولان خاطر نشان کرد: مسئولان باید یک شوکی به خود دهند، وقتی فرد علی رغم تمام محدودیت ها از ظرفیت ها و قدرت خود استفاده می‌کند وظیفه تک تک مسئولان است که به فکر باشند و از آن ها حمایت کنند. بسیاری از هنرمندان معلول فقط خواستار دیده شدن آثارشان بودند، باید جا و مکانی برای ارائه آثار در اختیار این هنرمندان قرار دهیم تا بتوانند در کنار نمایش کسب درآمدی از هنرشان نیز داشته باشند.

کار را برای هنرمندان ساده کنیم

در ادامه نیزمحمود ابراهیمی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان  گفت: گاهی اوقات که به معلولین سر می‌زنم غبطه می‌خورم که چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و ما نمی‌توانیم. توانایی یعنی انسان از ظرفیت خود استفاده کند و بتواند کاری بکند، از این نظر معلولین توانمندترین هستند.

رضا روحانی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نیزدر افتتاحیه گالری با بیان اینکه امروز در جامعه مسائل ساده را پیچیده و مسائل پیچیده را ساده می‌کنیم اظهار کرد: برخی کلیشه‌هایی که ضروری نیست اما نمی‌توانیم از آن بیرون رویم کار را سخت کرده است. گاهی برای برگزاری یک گالری باید هفت خوان رستم را گذراند. در عمارت هنرمند باید از دیوان سالاری و بروکراسی اداری بیرون آییم و کار را برای هنرمندان ساده کنیم.

 گفتنی است؛ نمایشگاه نقاشی معلولین تا ۸ بهمن ماه در عمارت هنرمند، واقع در خیابان ابن سینا کوچه چهارم برقرار است. این گالری از ساعت ۹ الی ۱۲ و ۱۶:۳۰ الی ۱۹ میزبان بازدید کنندگان می باشد.