استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 529492
شنبه - 26 آبان 1397 - 23:00
نابغه قرآنی:

وضعیت قرآن در دانشگاه‌ها مطلوب نیست / قرآن در مدارس مغفول است

سید محمدحسین طباطبایی نابغه قرآنی با اشاره به وضعیت قرآن در مدارس و دانشگاه‌های کشور گفت: قرآن در مدارس مغفول مانده و وضعیت قرآن در دانشگاه‌ها مطلوب نیست.

وضعیت قرآن در دانشگاه‌ها مطلوب نیست / قرآن در مدارس مغفول است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدحسین طباطبائی، اظهار کرد: توصیه من به همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به دلیل شورونشاطی که دارند، با قرآن مأنوس شوند زیرا انس با قرآن طبق روایات ما از ویژگی‌های یک مؤمن است.

وی افزود: اینک امکانات متعدد خوبی وجود دارد و می‌شود از این موارد استفاده کرد تا روخوانی، مفاهیم و معانی را فراگیرند تا جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم.

این نابغه قرآنی به وضعیت نه چندان مطلوب قرآن در دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: آن چیزی که باید به قرآن اختصاص داده شود چه از نظر هزینه‌ای یا اقدامات دیگر، بسیار نسبت به دیگر دروس کم است و به این موضوع اهمیت داده نمی‌شود.

طباطبائی به مغفول بودن قرآن در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: پیش از رسیدن یک فرد به دانشگاه، او از ابتدایی وارد محیط آموزشی شده و این زمان موردتوجه ماست زیرا آن موقع است که می‌شود اهمیت قرآن را به یک فرد آموخت اما زمانی که شخصیت او در جوانی شکل گرفت دیگر نمی‌شود بازور و اجبار و حتی تشویق او را به قرآن میل داد.

وی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه نیز بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه مدتی است که بسیار بهتر شده است و این وحدت باید هم در مباحث علمی باشد و هم اعتقادی زیرا نمی‌شود هرکدام در یک راستای جداگانه علم‌آموزی کنند و درنهایت توقع وحدت داشته باشیم.

انتهای پیام/