به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، ظهر امروز پروژه آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت و ۴۵ پروژه آبیاری نوین در سطح ۸۷۰ هکتار درمجموع بااعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و ۹۷۰ خانوار بهره‌بردار در شهرستان گرمه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

محمود حجتی در آئین افتتاح این پروژه ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، اظهار کرد: این پروژه با ۱۰۰۰ هکتار و ۳۵۲ خانوار بهره‌بردار حقیقتاً کم‌نظیر و بی‌نظیر است و می‌بایست زنجیره تکمیلی‌اش به ۱۰۰۰ هکتار کشت و صنعت تبدیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: تلاش در تکمیل زنجیره به‌منظور کمتر کردن فاصله تولید تا مصرف و بازگشت ارزش‌افزوده محصول و درواقع قرار گرفتن حاصل دسترنج کشاورز در جیب و سفره کشاورز است.

عبدالله یوسفی در مراسم افتتاح پروژه محرومیت‌زدایی و مکانیزه شدن بخش کشاورزی شهرستان گرمه اعلام کرد: این پروژه در چهار نقطه روستایی این شهرستان با احداث استخرهای ذخیره آب، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، احداث ۵۵ هکتار باغ مکانیزه و نصب پنل خورشیدی بااعتباری معادل ۵۴ میلیارد ریال و ۱۵۷ خانوار بهره‌بردار باهدف رونق تولید اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این مراسم با اشاره به پروژه آبیاری نوین ۱۰۰۰ هکتاری روستای دشت اظهار کرد: ۳۵۲ خانوار بهره‌بردار از این پروژه بهره مند می‌شوند و شهرستان گرمه اولین شهرستان در کشور است که ۱۰۰ درصد اراضی مستعد آبی آن تا نیمه اول سال ۱۳۹۸ زیر پوشش آبیاری نوین خواهد رفت.

وی افزود: مکانیزه کردن ۱۰۰ درصدی بخش کشاورزی روستایی شهرستان گرمه از دستاوردهای مهم بخش کشاورزی خراسان شمالی در دولت و تدبیر و امید بوده است.

انتهای پیام/ق