استانها » ایلام » تولیدی » خبر پوششی » مسعود هواسی
کد خبر : 409710
یکشنبه - 11 شهریور 1397 - 10:23
مدیر امور شعب بانک کشاورزی ایلام خبر داد

ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام از ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام از ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

هوشنگ حیدرنژادیان با اشاره به گرامی‌داشت هفته دولت اظهار داشت: اعیاد پیشین و عید غدیر را نیز تبریک عرض می‌کنم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: یاد شهدای دولت به ویژه شهیدان باهنر و رجایی را گرامی‌ می‌دارم و هفته دولت را به دولتمردان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: به همین مناسبت فرصتی پیش آمده تا بخشی از اقدامات مدیریت امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام را خدمت مردم و جامعه هدف ارائه شود.

این مسؤول اضافه کرد: بانک کشاورزی در واقع بازوی اقتصادی دولت بوده و به همین مناسبت در استان ایلام که فعالیت غالب مردم کشاورزی و دامداری است بانک کشاورزی سهم اثرگذاری را در کمک به توسعه بخش کشاورزی داشته است.

* پرداختن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

حیدرنژادیان تصریح کرد: پرداختن به سیاست‌های اقتتصاد مقاومتی از سوی مدیریت امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام مورد توجه بوده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: ۵۱ طرح با مبلغی بالغ بر ۲۱۲ میلیارد ریال در قالب اقتصاد مقاومتی به تامین مالی بنگاه‌ها، راه‌اندازی طرح‌های راکد و … اقدام شده و در بین فعالین سیستم بانکی رتبه اول استان را به خود اختصاصر داده‌ایم.

وی ادامه داد: در این راستا نیز مدیریت امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام در راستای پرداختن به اقتصاد مقاومتی رتبه نخست جشنواره شهید رجایی را از این حیث به دست آورده است.

این مسؤول اضافه کرد: در راستای موفقیت‌های بانک کشاورزی جا دارد از همه افرادی که به این بانک کمک کرده تقدیر و تشکر داشته باشم که در این بین وظیفه خود می‌دانم نامی از قاسم سلیمانی استاندار ایلام، ایوب درویشی معاون امور اقتصادی استاندار ایلام، ائمه جمعه و جماعات، فرمانداران، ریاست سازمان جهاد کشاورزی و به ویژه همکارانم در شعب استان و نیروهای ستادی ببرم.

* کل مطالبات سیستم بانکی استان ایلام هفت هزار میلیارد ریال است

وی ادامه داد: کل مطالبات سیستم بانکی استان ایلام هفت هزار میلیارد ریال است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال این مطالبات مربوط به بانک کشاورزی استان ایلام است و این دارای یک پیام است.

وی ادامه داد: حدود ۵۴ درصد کل مطالبات سیستم بانکی در استان ایلام شامل ۱۸ بانکی که آمار آنها در دبیرخانه وجود دارد مربوط به بانک کشاورزی بوده و ۴۶ درصد مابقی مربوط به دیگر بانک‌های استان ایلام است.

این مسؤول اضافه کرد: بسیاری از بانک‌ها به صورت سهامی بوده که بخشی از آن خصوصی و بخشی از آن دولتی است اما پنج بانک ملی، کشاورزی، مسکن، سپه و توسعه صنعت و معدن تخصصی و دولتی هستند.

حیدرنژادیان تصریح کرد: از این بین بانک‌های کشاورزی و مسکن و توسعه صنعت و معدن تخصصی بوده و بیشترین فشارها نیز بر روی بانک کشاورزی بوده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام گفت: اکنون متوسط درصد وصول ۳۵ مدیریت امور شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور ۶۷ درصد است اما این درصد در ایلام ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان برای دریافت مطالبات از مردم فشاری وارد نشده و با مردم مدارا شده و در این رابطه هیچ توجیهی برای مسؤولان ارشد بانک کشاورزی ندارم اما مردم و کشاورزان استان ایلام را درک کرده‌ایم.

این مسؤول اضافه کرد: کمک کردن به مردم استان ایلام اولویت اول و آخر بانک کشاورزی بوده و از این بابت صادقانه خرسند و خوشحال هستم.

* ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان ایلام با اشاره به ورود موفقیت آمیز بانک کشاورزی به اشتغال پایدار روستایی گفت: سهم بانک کشاورزی از کل اعتبار کلان کشور ۵۰ درصد بوده است که نشان دهنده این است که بانک کشاورزی در این عرصه نیز از بانک‌های موفق در دوره‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: از ۹۰ میلیارد تومانی که به استان تخصیص داده شده ۵۴ میلیارد تومان آن سهم شعب بانک کشاورزی استان ایلام بوده که با افتخار اعلام می‌کنم در بازه زمانی که استاندار ایلام تعیین کرد بانک کشاورزی به وعده خود وفا کرد و ۵۴ میلیارد تومان در مرحله انعتقاد قرارداد با سربلندی و موفقیت قرار داده است.