فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 676606
چهارشنبه - 7 فروردین 1398 - 15:55

ورود بیش از۷ میلیون زائر و مسافر نوروزی به خراسان رضوی

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۷۷ نفر زائر و مسافر به استان از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به استان خبر داد.

ورود بیش از۷ میلیون زائر و مسافر نوروزی به خراسان رضوی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا، مهدی فروزان در این باره افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲/۵ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۵۲۸ هزار و ۶۲ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۸/۳ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۰۹ هزار و ۴۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۲/۶ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند را نیز ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۱۷/۴ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به استان وارد شده‌اند هم ۶ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۳۲ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با کاهش ۱/۸ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد هم بیان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه گذشته تا پنجم فروردین سال جاری چهار میلیون و  ۳۸۱  هزار و ۱۵۸  نفر به این کلان‌شهر  وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، سه درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۳۹۰ هزار و ۳۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، هفت درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار اظهار کرد: ۲۰۹ هزار و ۴۵۷ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد سفر کرده‌اند که با رشد ۲/۶ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به مشهد وارد شده‌اند را نیز ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و عنوان کرد: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۱۷/۴ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود در روزهای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پنجم فروردین سال جدید به مشهد وارد شده‌اند، هم سه میلیون و ۶۷۳  هزار و۱۵۶ نفر هستند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد یک درصدی مواجه بوده است.

ثبت بیش از ۳/۷ میلیون نفر شب اقامت در خراسان رضوی

همچنین ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پنجم فروردین ماه کنونی، سه میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۳۴ نفر شب اقامت در استان ثبت شده است که این میزان اقامت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱/۱ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: از این میزان اقامت، سه میلیون و ۵۲۳ هزار و ۸۴۳ نفر شب در مشهد و بقیه در سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی ثبت شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: میزان بازدیدهای نظارتی در این ایام چهار هزار و ۳۹ مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد رشد دارد.

مکرمی‌فر افزود: در این مدت یک میلیون و ۷۵۵ هزار و ۹۰ نفر نیز از مجموعه‌های تاریخی خراسان رضوی بازدید کرده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: هم‌چنین طی این مدت به ۱۰۵ مورد شکایت مردمی در حوزه اقامت هم رسیدگی شده است.

انتهای پیام/