استانها » تولیدی » خبر پوششی » سیستان و بلوچستان
کد خبر : 306050
چهارشنبه - 2 خرداد 1397 - 17:31
خبرنگار: احمدپیشکو

ورزشکاران وعده غذایی سحری راحذف نکنید

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افت قند خون، کاهش تمرکز، پایین آمدن توان و کارایی در طول روز از حذف وعده سحری ناشی می شود بنابراین ورزشکاران نباید این وعده را حذف کنند .

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افت قند خون، کاهش تمرکز، پایین آمدن توان و کارایی در طول روز از حذف وعده سحری ناشی می شود بنابراین ورزشکاران نباید این وعده را حذف کنند .

دکتر موسوی گیلانی افزود: بهتر است در وعده سحر، غذایی معادل شام که شامل کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات، برنج، نان، ماکارونی و سیب زمینی، همچنین ماست و مواد فیبر دار مانند انواع میوه و سبزی است به سبب تاثیر در حفظ کارایی بدن در طول روز، مصرف شود .

وی با اشاره به ضرورت توجه به زمان انجام تمرینات ورزشی در زمان روزه داری ادامه داد: فعالیت های ورزشی در این ماه پر خیر و برکت باید در زمانی از روز انجام شود که عضلات، قلب و سایر بافت های بدن دسترسی کافی به مواد مغذی ورد نیاز خود را داشته باشند و تمرین کردن در شرایط گرسنگی می تواند منجر به کاهش توان ورزشی ورزشکار شود .

وی همچنین گفت: انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن نمک، آب زیاد و ضعف شدید ورزشکار می شود بنابراین انجام تمرینات سبک تر در این ایام به ورزشکار توصیه می شود .

وی تصریح کرد: مناسب ترین ورزش در ماه رمضان شنا و پیاده روی در ساعات بعد از افطار است .

دکتر موسوی گیلانی گفت: ورزش در این ماه از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند و ورزشکاران با یک برنامه غذایی غنی، انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی بدست آورند .

وی با تاکید بر اینکه بهترین زمان برای انجام ورزش دو ساعت پس از افطار است به ورزشکاران توصیه کرد: مصرف آب قبل و در حین انجام تمرینات ورزشی و کاهش انجام فعالیت های ورزشی شدید به ۳۰ تا ۴۵ دقیقه به صورت یک روز در میان، را فراموش نکنند