فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 537347
چهارشنبه - 30 آبان 1397 - 15:11

وجود حدود ۱۵۰۰ نقطه میراثی در گلستان

استاندار گلستان با اشاره به ظرفیت‌های جشنواره فرهنگ اقوام، گفت: باید از حدود ۱۵۰۰ نقطه میراثی و گردشگری که در گلستان وجود دارد، استفاده بیشتری برای رونق گردشگری و اقتصادی استان کنیم.

وجود حدود ۱۵۰۰ نقطه میراثی در گلستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  ایسنا، سید «مناف هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آغاز دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام در گلستان، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره اهداف مختلفی دارد که مهم‌ترین آن می‌تواند این باشد که اقوام با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کنند و ضمن احترام به همه اقوام، سنت‌ها و میراثی که دارند، طبیعتاً باید تحمل‌های لازم را پیدا کنند تا بتوانند در کنار هم مباحث را دنبال کنند، به طوری‌که هم مسائل فرهنگی خودشان را مورد توجه قرار دهند و هم آسیبی به وحدت کشور و استان وارد نشود.

وی افزود: عملیاتی کردن این روش در استان‌هایی که اقوام مختلف در آن زندگی می‌کنند، هنرمندی خاصی را می‌طلبد. در گلستان با محوریت نماینده ولی‌فقیه، مسئولین و اقوامی که در این استان بودند، پذیرفتند که برخی موضوعات را باید تحمل کنند و به سنت‌های یکدیگر احترام بگذارند.

وی با بیان این‌که در این راستا گلستان از استان‌های نمونه کشور است، گفت: یکی از اهداف این جشنواره‌ها وحدت، احترام گذاشتن و تحمل کردن همدیگر است.

استاندار گلستان با اشاره به جنبه اقتصادی برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: امروزه یکی از ظرفیت‌های بزرگ بسیاری از کشورها، گردشگری است. در گلستان با وجود حدود ۱۵۰۰ نقطه میراثی و گردشگری، طبیعتاً باید از این ظرفیت استفاده بیشتری کنیم. در استان ساختمان‌های قدیمی، مکان‌ها، مساجد بزرگ، گورستان‌ها، برج‌های تاریخی زیادی وجود دارد.

هاشمی افزود: با توجه به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در ۵ سال گذشته، نگاه مردم ایران به استان گلستان دیگر نگاه صرفاً گذر به مشهد مقدس نیست، امروز دیگر شاهد توقف گردشگران و مسافران در استان و استفاده از بوم‌گردی‌ها هستیم.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که شمار بوم‌گردی‌های ما تا پایان سال از ۱۵۰ بوم‌گردی عبور کند. این امر نشان می‌دهد که هم گردشگران خارجی و هم گردشگران داخلی طبیعت استان گلستان را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: هر چند که این جشنواره‌ها زحماتی دارد اما به نوعی سرمایه‌گذاری است. هرگونه هزینه کردن در این مباحث می‌تواند سرمایه‌گذاری برای اشتغال پایدار و درآمد پایدار برای مردم استان گلستان باشد.

انتهای پیام