استانها » تولیدی » خبر دریافتی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 926020
شنبه - 28 دی 1398 - 17:06

واگذاری صد درصدی حفظ و نگهداری بیش از ۵ میلیون مترمربع فضای سبز به بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طی ۱۳ سال گذشته حضور شرکت‌های خصوصی در حفظ و نگهداری فضای سبز از ۲۰ درصد به ۱۰۰ درصد رسیده که موفقیت قابل‌توجه ای در برون‌سپاری مسئولیت‌ها در این حوزه است.

واگذاری صد درصدی حفظ و نگهداری بیش از ۵ میلیون مترمربع فضای سبز به بخش خصوصی

به گزارش پایگاه خبری ربیع؛ مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مساحت فضای سبز شهر قم را بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: نگهداری فضای سبز شهر قم سالانه بیش از ۵۴ میلیارد تومان هزینه داشته که نیازمند مدیریت و دقت در این حوزه را نشان می‌دهد.

وی حساسیت‌های شورای اسلامی شهر قم و شهردار قم را در حوزه نگهداری فضای سبز امری جدی دانست و تصریح کرد: شهرداری قم از نظر دقت در بستن قراردادهایی با بیشترین جزییات و حساسیت بالا جزء معدود شهرداری‌های کشور است.

جوادیان دفترچه پیمان نگهداری سازمان فضای سبز شهرداری قم را بیش از ۱۳۰ صفحه اعلام کرد و افزود: دفترچه پیمان نگهداری سازمان داری ۵ پیوست و ۴۰۰ آیتم در فهرست‌بهای آن بوده که هر سال این دفترچه به‌ روزرسانی می‌شود.

وی ارتباط مستمر بین شرکت‌های طرف قرارداد و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را یکی از نکات مثبت در ارتقاء کیفیت نگهداری فضای سبز شهر قم عنوان و خاطرنشان کرد: پیمانکارها همگام با کارشناسان سازمان در رفع مشکلات و به‌ روزرسانی دفترچه همکاری کرده و این مسئله قابل‌ تقدیر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تأکید کرد: هم‌اکنون نظارت بر عرصه‌های فضای سبز نیز به‌ صورت اتوماتیک و در اتوماسیون اداری انجام‌ شده و هرگونه اقدامی به‌صورت رسمی ثبت می‌شود.