سیاست خارجی » سیاسی
کد خبر : 483635
پنجشنبه - 26 مهر 1397 - 15:45
در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ مهر بخوانید؛

واکنش دادستان کل به حضور زنان درورزشگاه/نحوه ربایش مرزبانان میرجاوه/توصیه‌هایی به زائران اربعین

تعیین آرایش نهایی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، دیدار جمعی از نخبگان علمی با رهبر انقلاب، ابراز امیدواری سیاوشی به امکان حضور گسترده زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه پرسپولیس و السد، نظراتی درباره FATF و CFT، ادامه تحقیقات درباره پرونده حادثه تروریستی اهواز، واکنش بعیدی‌نژاد به تحریف سخنانش از سوی بی بی سی فارسی، تحریم چند بانک و شرکت ایرانی از سوی آمریکا، تعیین مهلت ایران و آمریکا برای اقامه دعوا در دادگاه لاهه، توصیه‌های سفیر ایران در عراق به زائران اربعین حسینی، و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و پنجم مهرماه ۱۳۹۷ است.

واکنش دادستان کل به حضور زنان درورزشگاه/نحوه ربایش مرزبانان میرجاوه/توصیه‌هایی به زائران اربعین

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، ترکیب اعضایکمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور که از سوی وزیر کشور منصوب شده اند، مشخص و بر اساس آن ذوالفقاری رئیس کمیته شد.

جمعی از نخبگان علمی کشورمان صبح امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار مقام معظم رهبری با اشاره به نقش و تأثیرگذاری نخبگان جوان در برنامه ریزی صحیح برای آینده، پیشرفت علمی ایران و جلو بردن مرزهای دانش بشری، «تعامل متقابل، دو جانبه و جدی تر نخبگان و نظام، مراقبت هوشمندانه و استفاده صحیح از گنجینه نیروی انسانیِ نخبه و تقویت هویت ملی و آرمانخواهی در مجموعه نخبگان کشور» را ضروری خواندند و تأکید کردند: تصویرسازی غلط و منفی و ناامید کننده از اوضاع ایران مهمترین دستور کار امروز دشمن است اما به فضل الهی تصویر واقعی کشور در مجموع، نقطه مقابل تصویرسازی نظام سلطه است.

با اشاره به فراخوان رهبر انقلاب برای تکمیل و ارتقای الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت نیز محمدرضا عارف گفت: شرط استقلال و آزادی در گروی استقلال در طراحی یک الگوی حکمرانی بومی است.

در همین ارتباط خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: فراخوان رهبری به نخبگان برای نظر مشورتی اقدام استراتژیک در حوزه علمی بود.

طیبه سیاوشی با ابراز امیدواری نسبت به امکان حضور گسترده زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه پرسپولیس و السدف گفت: دیروز اتفاق خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی افتاد و شاهد حضور جمعی از خانم‌ها در مسابقه فوتبال ایران و بولیوی بودیم. برای اولین بار که مجوز ورود زنان به سالن والیبال گرفته شد، تعداد کمی با گرفتاری وارد سالن شدند اما در دفعات بعد تماشاچیان خانم برای مسابقات والیبال و بستکبال راحت‌تر از مرحله انتظامی و امنیتی گذشتند و تعداد بیشتری وارد سالن شدند. در مورد فوتبال هم همین طور است. اگرچه حضور گسترده زنان قدری زمان‌بر است اما همین حضور حداقلی هم می‌تواند پیش برنده باشد.

این درحالیست که دادستان کل کشور با گلایه از حضور شب گذشته زنان در ورزشگاه آزادی گفت: من به این مدیران نصیحت می‌کنم ما در نظام جمهوری اسلامی اجازه ایجاد بستر گناه در جامعه را نخواهیم داد؛ آن‌ها باید حرمت جامعه را حفظ کنند، اگر با نصیحت و تذکر، این حرکت‌ها ادامه داشت برخورد قضایی خواهیم داشت.

همچنین یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مطالب منتشر شده در خصوص سهمیه بندی سوخت گفت: استفاده از کارت سوخت در یک برهه زمانی برای مدیریت سوخت کشور کارآمد بود و امروز نیز باید به این سمت برویم.