فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 511826
دوشنبه - 14 آبان 1397 - 23:02

واکنش توئیتری مونسان به شکستن حریم کاخ جهانی گلستان

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صفحه شخصی خود در توئیتر، نسبت به شکستن عرصه و حریم کاخ جهانی گلستان و پهنه بازار تهران اخطار داد.

واکنش توئیتری مونسان به شکستن حریم کاخ جهانی گلستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، داستان شکستن حریم کاخ جهانی گلستان و پهنه‌ی بازار تاریخی تهران، از ماجرای سرای دلگشا اوج گرفت، داستانی که یاداور اتفاق میدان جهانی نقش جهان اصفهان بود، هر چند هیچ کدام هنوز به درستی و آن‌طور که ضوابط یونسکو می‌گویند پیش نرفته است، اما حالا کاخ جهانی گلستان با خطرات دیگری هم مواجه شده است.

خطراتی که به نظر می‌رسد مجوزهای لحظه اخری تنها اثر جهانی پایتخت را با مشکلات جدی مواجه کرده است. از سرای سیگارچی گرفته تا ساختمانی که نبش بن‌بست تکیه دولت در حال ساخت است و طبق مجوزهای صادر شده، قرار است چندین متر به زیرزمین برود، تا ساخت و ساز خیابان ناصرخسرو که آن هم عرصه و حریم کاخ گلستان را می‌شکند، اما …

حالا علی اصغرمونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رییس جمهور به نظر می‌رسد پازل‌هایی که این روزها در نقاط مختلف پهنه‌ی بازار تاریخی تهران در حال مفقود شدن هستند، را کنار یکدیگر بچیند.

معاون رئیس جمهور در پیام توییتری خود تأکید کرده است: «هر گونه اقدامی در محدوده عرصه، حریم و حریم منظری اثر جهانی کاخ گلستان و پهنه بازار نباید بدون رعایت ضوابط ملی و جهانی این اثر انجام شود.»

انتهای پیام/