استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 802032
یکشنبه - 27 مرداد 1398 - 12:27
با حضور 46 گروه هه‌لپه‌رکی کردستان

هیات مدیره موقت و بازرس انجمن هنری آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان مشخص شد

نخستین مجمع عمومی انجمن هنری آیین سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان با موضوع انتخابات هیئت مدیره موقت و بازرس این انجمن عصر پنجشنبه ۲۴ مردادماه با حضور سرپرستتان ۴۶ گروه هنری این حوزه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

هیات مدیره موقت و بازرس انجمن هنری آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان مشخص شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نخستین مجمع عمومی انجمن هنری آیین سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان با موضوع انتخابات هیئت مدیره موقت و بازرس این انجمن عصر پنجشنبه ۲۴ مردادماه با حضور سرپرستتان ۴۶ گروه هنری این حوزه در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این مجمع عمومی اظهار کرد: انجمن هنری آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی در راستای دغدغه صنفی گروه‌های هه‌لپه‌رکی استان و نهادینه شدن منزلت و جایگاه گروه‌های فعال در این حوزه تأسیس شده است

سامان احمدی، با قدردانی از تلاش مؤثر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه اندازی این تشکل نوپای هنری و بیان اینکه هه‌لپه‌رکی به عنوان میراث معنوی ثبت ملی شده است، گفت: هیات مدیره موقت و بازرس این انجمن به به مدت یکسال با هدف سازماندهی و ساماندهی گروه‌های هنری هه‌لپه‌رکی؛ ثبت نهایی اساسنامه انجمن؛ راه اندازی کانون‌های آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی در سطح شهرستان‌های استان و در نهایت برگزاری مجمع با حضور هسته‌های مرکزی گروه‌های تحت عضویت انجمن فعالیت خواهند داشت.

انتخابات هیئت مدیره موقت انجمن آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان با حضور ۴۶ گروه هه‌لپه‌رکی شهرستان‌های سنندج، مریوان، سقز، بانە، دیواندرە، دهگلان، کامیاران و سروآباد برگزار شد.

در این انتخابات ۱۳ نفر کاندیدا هیئت مدیره و ۶ نفر کاندیدا بازرس انجمن شدند که بعد از رأی‌گیری آقایان عمر دهدوست ۲۷ رأی، سید احمد توکلی ۲۳ رأی، امید زارعی ۲۳ رأی، کردوان بوستان ۲۲ رأی، نوید سوزنی ۲۲ رأی، منصور خسروی ۲۲ رأی و فرشید ابراهیمی با ۲۰ رأی در این انتخابات به عنوان هیئت مدیرە موقت و فردین یار احمدی با ۱۰ رأی به عنوان بازرس انجمن آیینی سنتی هه‌لپه‌رکی استان کردستان منتخب شدند.

شایان ذکر است که علاوه بر اعضای هیات مدیره موقت منتخب برابر اساسنامه آقایان علی‌رضا اسماعیلی و حمید حاصلی نمایندگان هیات مدیره انجمن‌های هنرهای نمایشی و موسیقی استان در ترکیب هیات مدیره قرار دارند.