در نشست «سواد رسانه‌‌ای و اخلاق در هنر» در سومين المپياد فيلمسازى:

هوش معنوى افراد در گرو هوش اخلاقى آنهاست

یک استاد سواد رسانه‌‌ای گفت: هوش معنوی افراد در گرو هوش اخلاقی آنهاست تا افراد بدانند از هدف، خودآگاهی و در عین حال از انعطاف پذیری برخوردار هستند.

هوش معنوى افراد در گرو هوش اخلاقى آنهاست

به گزارش پایگاه خبری ربیع، صبح امروز (دوشنبه) مریم داورنیا استاد سواد رسانه ای در المپیاد سینمایی اظهار کرد: در دهه زندگی می کنیم که اتحادیه اروپا آن را دهه سواد رسانه‌ای نامیده است.

وی ادامه داد: در بیست سال گذشته رسانه ها عضو دنیای انسان‌ها بودند، اما ما انسان‌ها امروزه عضو دنیای رسانه ها هستیم و رسانه میزبان است و در حال تغییر و توسعه که بدین ترتیب دنیایی را رصد کرده و پوشش می دهد.

این استاد سواد رسانه ای هوش را به ۸ دسته تقسیم و تصریح کرد: هوش کلامی، هوش منطقی، هوش بدنی حرکتی، هوش فضایی، هوش طبیعت گرایانه، هوش موسیقیایی، هوش بین فردی و هوش درون فردی از جمله هوش‌هایی هستند که ممکن است در هر فردی وجود نهادینه شده باشد و هر فرد هوش مجزایی برای خود دارا است.

داورنیا انسان‌ها را شهروندان دنیای ارتباطات خواند و گفت: در حال حاضر در دنیای اطراف خود با بحران هوش درون فردی مواجه هستیم که ضعف در معنویت و اخلاق سبب شده دنیایی سرشار از ضعف داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اگر انسانی فاقد یکی از عنصرهای اخلاقی باشد بیمار به حساب می آید و در عصر جدید انسان های بیمار در اطراف هر یک از انسان ها به تعدد یافت می شوند.

این استاد سواد رسانه ای با معرفی هوش اخلاقی عنوان کرد: توانایی تشخیص درست از نادرست هوش اخلاقی نام دارد و هوش معنوی افراد در گرو هوش اخلاقی آنهاست تا افراد بدانند از هدف، خودآگاهی و در عین حال از انعطاف پذیری برخوردار هستند.

داورنیا با بیان اینکه اگر هر انسان بتواند به چرایی و چگونگی سوالات درون خود جواب دهد زندگی قابل قبولی خواهد داشت تصریح کرد: هوش معنوی مفاهیم زیادی از جمله خودشناسی، خدآگاهی، خویشتن داری، عزم و اراده، پرهیز از قضاوت و……را در خود جای داده است که افراد با تقویت هرکدام از این مفاهیم زندگی بهتری را خواهند داشت.