استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 994980
دوشنبه - 25 اسفند 1399 - 13:35

هوشیاری کاربران در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضروری است

رئیس پلیس فتا استان قم درباره هوشیاری کاربران درهنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد.

هوشیاری کاربران در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ‌ علی موالی اظهارداشت: شبکه‌های اجتماعی با وجود اینکه می‌توانند ما را کنار یکدیگر قرار دهند و سرگرم کنند، در عین حال ما را در معرض انواع کلاهبرداری، هک شدن و شکسته شدن حریم خصوصی هم قرار می‌دهند.
وی مهمترین بستر انتشار بدافزارهای تلفن همراه را شبکه‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی کاربران را به نصب نرم‌افزارهای مخرب تشویق کرده و پس از نصب آن توسط کاربر و با اجازه‌هایی که از کاربر دریافت می‌نمایند کنترل گوشی تلفن همراه را در اختیار گرفته و یا اینکه به داده‌های حساس آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.
سرهنگ موالی درباره عدم بیان اطلاعات شخصی در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: هویت افراد در
شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ساختگی باشد پس به راحتی به آنها اعتماد نکنید و از بیان اطلاعات مربوط به زندگی شخصی پرهیز کنید.
وی درباره سوء‌استفاده مجرمان از اعتماد کاربران گفت: مجرمان سایبری با استفاده از اعتماد شما اقدام به برقراری رابطه صمیمی کرده سپس با جمع‌آوری اطلاعات قادر خواهند بود شما را تحت فشار قرار داده و نقشه‌های خود را اجرایی کنند.
رئیس پلیس فتا استان قم به شهروندان هشدار داد: در صورتی که مورد تهدید و اخاذی در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفتید با قبول اولین خواسته مجرمان سایبری، گرفتار نقشه‌های شوم و بازی‌های جدید آنها خواهید شد، بنابراین قبل از هر اقدامی در اولین فرصت با کارشناسان پلیس فتا موضوع را مطرح کنید.
سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که درخصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice .ir مراجعه کنند.