پیشخوان » تولیدی » نجمه کریمیان
کد خبر : 1019362
شنبه - 1 مرداد 1401 - 17:21

هوشیاری در برابر کمپین‌های ضد حجاب

به تازگی کارزاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام علیه حجاب اجباری و با عنوان در این اتحاد همراه شوید آغاز شده است.

هوشیاری در برابر کمپین‌های ضد حجاب

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به تازگی کارزاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام علیه حجاب اجباری و با عنوان در این اتحاد همراه شوید آغاز شده است.

در واکنش به ایجاد این کارزار احمد وحیدی، وزیر کشور، درباره تصاویر و ویدئوهای این کارزار گفت: بعضی از این موارد اصلاً مربوط به داخل نیست و از خارج حمایت و اداره می‌شود. حبیب‌الله شعبانی، امام جمعه همدان نیز درباره این کارزار گفت: ایجاد کارزار «نه به حجاب اجباری» خلاف قانون کشور است. محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج نیز گفت: دشمن چون در برنامه‌هایی که برای ۲۱ تیر ماه (روز عفاف و حجاب) داشت پیروز نشد، امروز این پویش را راه انداخته است.

ضد انقلاب پیش از این نیز همزمان با ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب، با راه انداختن هشتگ حجاب بی حجاب در این شبکه مجازی تلاش کرده بود تا به هدف شوم خود در مقوله حجاب برسد ولی ناکام ماند. همچنین در این میان یک نام که همیشه سنگ بی حجابی برای بانوان ایرانی را به سینه میزند به چشم می‌خورد و آن هم نام مسیح علینژاد بود که برای این هشتگ تولید محتوا کرد. طبق گزارش رسمی منتشر شده توسط دولت آمریکا مسیح علینژاد تا کنون برای فعالیت‌های ضد ایرانی خود از دولت آمریکا رقمی بیش از ۶۰۰ هزار دلار دریافت کرده است.

اینکه ضد انقلاب و برخی از عناصر داخلی با چه هدف و نیتی به ایجاد این کارزار اقدام کرده‌اند بر کسی پوشیده نیست ولی آنچه اهمیت دارد این است که اگر به صورت جدی با این مسئله برخورد نشود به چالشی جدی برای کشور تبدیل می‌شود همچنین مردم نیز باید در قبال این کمپین‌ها و جوسازی‌های رسانه‌ای دشمن هوشیار باشند.

طی سال‌های گذشته به علت تهاجم فرهنگی و یا همان جنگ نرم دشمن و همچنین برخوردهای افراطی و تفریطی از سوی نهاد های مربوطه حجاب دستخوش تغییرات فراوانی شده است و به خاطر غفلت و کم کاری نهاد های فرهنگی و متولیان امر حجاب، بی حجابی و بد حجابی در کشور پر رنگ شده است، و در این میان به جای اینکه مسئولان به فلسفه حجاب و معرفی پوشش بانوان ایرانی در دوران قبل از اسلام بپردازند بعضاً  با برخوردهای افراطی در این زمینه بانوان را از داشتن حجاب گریزان کرده‌اند.

با مطالعه متون تاریخی درباره وضعیت حجاب و پوشش بانوان ایرانی در دوران قبل از اسلام و به طور مثال در دوران اشکانی و زرتشتی می‌توان متوجه شد که زنان این سرزمین چه قدر به پوشش و حجاب اهمیت می‌دادند و عفت و حیا در ذات و سرشت زن ایرانی وجود داشته است.

ولی تا کنون از سوی هیچ نهادی به صورت جدی به تاریخچه حجاب در ایران پرداخته نشده و بسیاری از افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند از ریشه تاریخی حجاب در کشور اطلاعی نداشته و همچنین از فلسفه حجاب آگاهی ندارند و عمداً و از روی لجبازی دست به بی حجابی نمی‌زنند و با نظام و اسلام مشکلی ندارند؛ برای همین لازم است حتی یک واحد درس حجاب شناسی در دانشگاه‌ها قرار داده شود.

همچنین برای مقابله با نقشه‌های دشمن درباره حجاب باید با اقدامات فرهنگی افراد را به سوی رعایت حجاب جذب کرد نه با برخوردهای سخت. همچنین نهادهای فرهنگی باید با استفاده از فضای مجازی اهتمام ویژه‌ای در احیای امر فرهنگ حجاب داشته باشند.

این را باید بدانیم که اگر در زمینه حجاب دو دستگی در کشور ایجاد شود بدخواهان این نظام مقدس به نیت شوم خود نزدیک می‌شوند؛ حال برای اینکه وضعیت وخیم نشود، مسئولان با سر لوحه قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آگاهی مردم اجازه ندهند خواب دشمنان درباره سیاسی کردن حجاب تعبیر شود.

نجمه کریمیان