استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 594717
دوشنبه - 10 دی 1397 - 18:43
رئیس پلیس راه استان قم:

هنر رانندگی شبانه در خوب دیدن و خوب دیده شدن است

رئیس پلیس راه استان قم گفت: رانندگی دراز مدت، خصوصاً در شب و با سرعتی یکسان در طول راهی طولانی، سبب خواب آلودگی و خستگی مفرط می شود که این خود مقدمه بسیار ناگواری برای حوادث احتمالی است، بناربراین هنر رانندگی شبانه در خوب دیدن و خوب دیده شدن است.

هنر رانندگی شبانه در خوب دیدن و خوب دیده شدن است

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرهنگ” مختار پناهی ” اظهار داشت: از رانندگان عزیز تقاضا داریم برای جلوگیری حوادث ترافیکی، توصیه های پلیس را مدنظر قرار دهند .

وی افزود: قبل از رانندگی ،غذایی سنگین صرف نکنید، لباسی راحت بپوشید و با چشم های خود آیینه ها و مسیر حرکت خود را کنترل کنید، به تابلوها و علایم طول مسیر با دقت نگاه کنید و  دمای داخل خودرو را تنظیم کنید .

رئیس پلیس راه استان قم اضافه کرد: رانندگی در شب ها به مهارت و تجربه فراوانی نیاز دارد،اعمالی که راننده برای بهتر دیدن وبهتر دیده شدن انجام می دهد از جمله این نیاز ،مهارت و تجربه ها است از طرفی دیگر تشخیص فاصله وسایل نقلیه و سرعت آنها ،دو عامل اساسی برای جلوگیری از تصلدفات وسایل نقلیه است این امر در شب ها  به دلیل خوبی صورت نمی گیرد که مهمترین علل وقوع تصادفات در شب ، تاریکی هوا و محدود شدن دید راننده ، استفاده از نور بالای چراغ ها و خستگی و خواب آلودگی  می باشند.

سرهنگ پناهی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهند بیشترسوانح رانندگی و تصادفات ،در شب اتفاق می افتد بنابراین ،تاآنجا که امکان دارد از رانندگی در شب پرهیز کنید اما اگر اجباری در این کار بود به این نکته توجه کنید که هنر رانندگی شبانه در خوب دیدن و خوب دیده شدن است.